" Abina " :)

Nää, jag måste bara berätta den här söta historian också som gör mig alltid glad när jag tänker på det här.
Efter fyra veckors sjukskrivning, började jag jobba igen och det var på P-daghem. Det finns två avdelningar, K-avdelning och B-avdelning. Och den här gången var jag hos B-avdelningen. Det finns en pojke som ska bli två år om jag minns rätt nu, men ålder har ingen betydelse nu utan det är historia som jag ska berätta om.

J: Vad heter du?
Jag: Jag heter Sabina.
J: Abina
Jag: Nej, Sabina heter jag inte Abina
J: Abina. ( Samtidigt när han sa Abina till mig, log han )
Jag: Nej, Sabina. Kan du säga Sabina?
J: Abina
Så skrattade han bara :) För han tyckte att det var roligt att reta mig men han fick mig att skratta.
Nu kan han säga Sabina till mig. Några gånger har han sagt Abina till mig men då har jag frågat honom vad jag heter och då svarar han Sabina. Den lilla pojke, han är så himla söt : ) Varje dag blev jag glad när jag såg honom för han fick mig att le, han log när han sa Abina till mig. Naw, man blev rörd...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0