Fortfarande sjuk

Jag är fortfarande sjuk vilket det är jobbigt för jag vill gärna vara frisk nu men det är inte lätt. Man kan inte bli frisk på en dag eller kan man det? Jag har förkylning, ont i huvudet, lite ont i halsen och nu har man börjat hosta vilket det är tragiskt för det kommer leda till att jag kommer ha slem i halsen vilket jag redan har.
Jag får dricka mycket te under dagen idag och bara ta det lugnt för inget speciellt ska jag göra idag. Ikväll är man ensam hemma i några timmar då kan jag kolla på en film som jag gärna vill se igen men jag vet inte vilket av de:
Sound of music eller Miraklet i New York. De två filmer kan jag kolla om och om för jag älskar att kolla på de filmerna. För några veckor sedan kollade jag på Miraklet i New York, den började jag kolla på ungefär klockan 23.00 på kvällen för då hade hela familjen gått och lagt sig förutom jag :) Jag somnade cirka 01.00 på natten, lite tokig va? Jag få se ikväll vilken av de två jag ska kolla på ikväll.
I helgen händer det inget speciellt, ska bara ta det lugnt. Kanske träffa Ronja imorgon om jag mår bättre. Jag vill inte åka dit och smitta henne så att hon inte blir sjuk. Jag får se hur jag mår ikväll men också imorgon på dagen. Imorgon ska jag kolla på en film som heter Marys jul och den är helt underbar måste jag säga men den är också lite sorglig så man börjar gråta, det gör jag alltid. Jag kollar alltid på den filmen varje år när det är jul för det går inte att missa. Min mamma ska också kolla på den, för hon såg inte hela förra året så nu ska jag och hon sitta tillsammans och gråta :)

Fortfarande väntar jag på att personalchefen från Biltema ska ringa mig och tala om när jag kan komma och träna lite mer att stå vid kassan. Hon glömmer saker ;) Hon kanske tror att jag helst vill jobba inom Vikarieförmedlingen men jag ska tala om för henne att jag helst vill jobba på Biltema.
Jag måste erkänna att den här veckan har varit lite bättre, det var ju ett tag sedan jag tyckte att min vecka var lite bättre för jag har oftast tyckt att de senaste månader har varit jättejobbiga men inte den här veckan. Och jag har också mått lite bättre än de senaste månader så det är ganska bra för min del. Jag vet inte vad det berodde på men jag tror att det var ängel skrattis som fick mig att inse något. Eller jag vet inte men det hon sa, det påverkade mig och jag kanske borde ändra på den synen när det gäller den situationen. Visst, man var lite ledsen häromdan på grund av en person men har pratat med mamma och syster om det så det kändes bra att man pratade lite med de :)

Som sagt, händer det inget speciellt för mig i helgen förutom att jag måste skicka iväg mitt arbete till min lärare som jag skulle ha gjort för länge sedan men jag har otroligt svårt att koncentrera mig, koncentrationssvårigheter. Det har man hamnat igen för jag minns att jag hade jättesvårt att koncentrera på lektionerna, det var svårt för mig men det blev lite bättre och bättre.

Nu ska man stanna här för det är dagens blogg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0