Scones och kanelbullar :)

Idag har jag bakat scones till kära familjen :) Det var ett tag sedan jag bakade scones, det var för ett år sedan så det var verkligen länge sedan. Det är alltid lätt att baka scones, inte komplicerad som alla andra matbröd kan vara. Jag ska nog baka scones varje månad till kära familjen. Och jag älskar att baka, bakar hellre än lagar mat. Och jag lagar inte ofta mat som jag borde göra och jag ska skärpa mig här. Men för några veckor sedan lagade jag mat och maträtten som jag lagade, det tyckte jag om för jag åt tre portioner på samma dag. Mamma, morfar och syster tyckte också att det var gott. Jag ska börja laga mat mer än vad jag gör.

Mamma och jag har bakat kanelbullar, eller ja... Det var mest hon som gjorde men jag hjälpte till och det gör jag alltid. Mamma gör världens bästa kanelbullar. De som har smakat hennes bullar, har tyckt om de :)
Det var tre plåtar med kanelbullar hon har gjort. Hennes bullar brukar vara stora och de är himla goda också.
Varje gång när hon gör kanelbullar så är de alltid goda :) Nu är den andra plåten inne i ugnen och sedan ska den tredje också in i ugnen. Imorgon ska jag träffa Tiina, det ska bli kul. Och jag ska ta med kanelbullar till henne som jag vill bjuda men jag ska nog först sms henne imorgon bitti och fråga om det är okej :) Men jag tror inte att det blir några problem...

Kommentarer
Postat av: Maowlin

Tack till grattiset för körkortet (: Hur lever livet med dig? Längesen vi sågs nu tycker jag (; Kram!

2007-12-17 @ 20:37:50
URL: http://maowlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0