En månad kvar

Det är bara en månad kvar tills jag kommer bort härifrån. Och jag ska nämligen till kära hemlandet Bosnien. I flera månader hade jag beslutångest om jag skulle åka till Bosnien i sommar eller inte men för några veckor sedan bestämde jag mig att jag ska åka till Bosnien i sommar av olika anledningar.
Jag åker den 23 juni och ska vara borta i fyra veckor.

Och jag längtar att komma ner till hemlandet Bosnien för varje dag ska jag leka med min kusinbarn Lejla.
Hon ska komma till min hemstad Jajce, och bo hos mig - alltså hos min morfar. Jag kommer ibland sova över hos min faster men jag kommer mest bo hos morfar eftersom jag bor alltid hos honom när jag åker till Bosnien. Jag och Lejla ska verkligen ha roligt tillsammans, för vi ska göra roliga saker :)
Jag ska lära henne cykla utan stödhjul, vi ska rita, spela boll, hoppa hopprep, bada och fika men framför allt ska vi ha roligt tillsammans, och det tror jag att vi kommer att ha. Och jag ska ta en massa kort på oss två men först ska jag köpa en ny digitalkamera, och det måste jag göra snart.

Det roligaste är att min morfar, morbror och faster tror inte att jag ska komma ner till Bosnien för jag har sagt till de att jag inte tänker komma i år, och de gick på det. Men sanningen är att jag ska överraska de, och jag är säker på att de kommer bli överraskade :)

Det jag har saknat är maten, och snart får jag äta bosnisk mat. Jag ska äta mat som jag har saknat. Najm najm.
Det som är skillnaden mellan Sverige och Bosnien är köttet, jag tycker bäst om köttet i Bosnien än i Sverige...

Och jag ska försöka inte bryr mig om det men det blir svårt!

image39












Vackra hemstaden Jajce, Bosnien

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0