Jobbet

Förra vecka fredag har jag börjat jobba igen. Efter fem långa veckor har man inte jobbat. Eller, en vecka har man inte jobbat för att Vikariepoolen inte hade ringt mig och fyra veckor har jag varit sjukskriven.
Nu är man tillbaka till jobbet så det känns helt okej att börja jobba igen. Det är både för- och nackdelar. Fördelen med jobbet är att få lön. Nackdelar med jobbet, det behöver jag inte detaljera.
Just nu vikarierar jag på P-daghem där jag tidigare var fast den här gången är jag på B-avdelningen och det är jobbigt att vara där. Jag trodde inte att det skulle vara jobbigt att vara där men det är det. Och sedan trivs man inte jättebra. Jag vill gärna vara på K-avdelningen för där trivdes jag bättre och sedan barnen blir så himla glada när de ser mig. Jag saknar barnen på K-avdelningen :) Även om jag tyckte att det var jobbigt att vara där.
Nästa vecka får jag veta om mitt vikariat förlängs eller inte. Hade varit bra om mitt vikariat förlängs för då slipper jag vikariera på olika ställen för det tycker jag inte om. Jag får se vad som händer nästa vecka...

Fortfarande är jag osäker om jag ska gå ut eller inte imorgon. Det är halloweenparty på Frimis. Som jag känner just nu vill jag inte gå ut på krogen även om jag vill men den här veckan har det varit verkligen jobbigt att det inte är sant. Så jag skippar nog Frimis imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0