Förbannad!

Idag var jag riktigt förbannad. RIKTIG FÖRBANNAD! Det var jag inom mig att jag inte kan förklara den känslan som jag hade. Jag var inte bara förbannad utan kände mig sårad för att min arbetskollega ska alltid ta upp om min hörsel om jag har hört fel eller inte hör något för det här är fjärde gången som hon håller på med.

Första gången: ÄR DU HÖRSELSKADAD?
Hon satt bredvid mig, och skrek.
Andra gången: Sätt på dina hörapparater?
Jag var i min egen värld eller så var jag förkyld för jag hör inte så bra när jag är förkyld.
Tredje gången: Jag ser dåligt. Du hör dåligt.
Jag ropade min mammas namn i affären.
Fjärde gången: Justera dina hörapparater.
Jag trodde att en kund hade sagt Emilie istället för personalchefens riktiga namn för han hade moped hjälm på sig så jag hörde fel.

En gång sa hon: Dumma Sabina.
Det hörde inte jag men min mamma hörde det. Hon var förbannad, att hon sa åt henne att hon inte skulle kalla sin dotter dum. Arbetskollegan sa bara på skämt.

Idag hände det igen. När hon sa att jag skulle justera mina hörapparater. Det gick rakt in i mitt hjärta. Jag kan inte förklara mina negativa känslor och mina negativa tankar. Vad gjorde jag när hon sa till mig att jag skulle justera mina hörapparater? Ingenting för jag höll tyst men innerst inom mig ville jag skrika i butiken. Jag borde ha sagt till henne att det hon sa till mig, sårade mig men jag är en sån person som har svårt att säga hur jag kände mig inom. Jag håller alltid tyst om det. Jag håller alltid inom mig för jag har alltid tyckt att det inte är värt.

Självklart berättade jag för min mamma och min syster om det här. Båda var arga. De ville att jag skulle prata med butikschefen om det här men det gjorde jag inte.

De andra personalerna på mitt jobb har förståelse det här, att jag är hörselskadad. Jag tror inte riktigt att hon gör det, att jag inte vet vad jag ska göra. Säger jag till henne att hon ska sluta vara "negativ" om min hörsel, kanske hon kommer att säga att hon skämtade bara. För mig är det inte ett skämt att skämta om. En del kan ta illa upp, och det är vad jag gör. Hur känner man sig då? Värdelös.


Om hon kan säga rakt ut om min hörsel, borde jag väl säga att hon är en konstig människa?

Någon som har upplevt liknande situation som jag? Eller upplevt en annan situation där man kände sig "kränkt"?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch vilken trist situation. Jag har full förståelse för att det måste kännas väldigt kränkande.

Förstår inte vad hennes problem är!



Folk tar hörselskadan för givet, och ibland som om vi bara struntar i att lyssna. Men så är det ju inte. Ibland uppfattar man inte vissa saker och det är verkligen inte vårat fel.

Blir irriterad på den dära människan.



Jag har varit med om tillfällen då

folk pratar med mig utan att dem tittar på mig och tycker sedan att jag är korkad bara för att jag inte fattade att det var mig dem pratade med.



Eller när man säger va mer än en gång och uppfattas trög och får svaret "nej det var ingenting "

Så jag ibland känner man sig nedtryckt.

Men det är inte vårat fel

utan det är synd om dem som inte förstår.. !!



För övrigt hoppas jag att du står på dig

och jag önskar dig en riktigt God Jul..

KRAM!!

2008-12-24 @ 12:31:16
URL: http://poeticuniverse.blogg.se/
Postat av: Sara

Hehe tack=)

Mm trivs här, så vi får se hur det blir med lägenhet. Jobbar på det;P



Mm blev inte så glad att läsa din blogg idag..

Vilken elak människa. Som ständigt hackar på dig!

Tror du att hon är lycklig? Kanske rentav att hon har ett pest liv.. för sura människor är sura för något.. och de mår ofta bättre av att göra andra ledsna eller sura..



Tyvärr har nog alla som hör dåligt råkat ut för nåt..

Det där att all information inte är viktigt stör jag mig på.. för det kan väl jag själv avgöra?

Det är ju ändå jag som inte hör om jag inte frågar..



Mm vet inte riktigt vad som händer på nyår.. kusinen försöker lösa det nu;P

Det blir Norge, för jag hinner inte åka fram sådär fort.. skulle inte orka.

Du vet att jag saknar dig och alla andra.

Får ses någon annan gång=)

Vad gör du på nyår?

Kram

2008-12-25 @ 17:18:41
URL: http://darlene.blogg.se/
Postat av: TinA

Jo , sånt där har man ju vart med om. Men jag brukar säga ifrån om det är nån närstående som håller på och är tyken (taskig). tycker du ska säga ifrån när den här tjejen säger så nästa gång. skämtar hon bara bort det eller det inte hjälper, så ska du gå till chefen för detta är eller börjar bli diskriminering. och sånt ska utrotas. du får stå på dig och säga ifrån, annars kommer hon aldrig sluta, Sabina..

2008-12-25 @ 19:22:23
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: TinA

God jul förresten ;)

2008-12-25 @ 19:23:16
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: TinA

Lite kul tradition att byta julklappar på nyår istället, speciellt om ni inte firar jul och sånt. :) det borde ni nästan börja med igen, det är sånt som gör det hela lite roligare, hihi :)



stå på dig angående arbetskollegan, annars kommer tina och drar i hennes hår. ;)

2008-12-26 @ 13:58:04
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: sanna

gud va arg man blir! åååh... känner igen mig på mitt förra jobb.. min chef höll på sådär: " du hööör ju dåligt, klarar du av att jobba här?" uss, försök o säg ifrån, även om det svårt. KRAM!

2008-12-28 @ 20:20:38
URL: http://snowaangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0