Simtur i 45 minuter

Jag borde sova nu tanken på att jag inte har sovit bra i natt. Innan jag somnade, hade jag en jobbig smärta i magen. Det tog en stund innan smärtan försvann. Sen sov jag inte alls bra för jag halvsov. Jag vred hela tiden för jag visste inte hur jag skulle sova. Känner att det börjar gå över gränsen nu. Kanske jag borde kolla upp vad jag kan göra åt min sömn.
I natt drömde jag om den finaste ängel och hennes familj :) Drömde om att de var på mitt jobb :) Sist jag drömde om henne var för 1 ½ år sedan. Den natten drömde jag om att hon var gravid. Jag sms henne och sa att jag drömde att hon var gravid. Drömmen uppfylldes. Elva månader senare kom prinsessan till världen. En del drömmar kan uppfyllas. Den finaste ängel finns alltid i mina tankar, det kommer hon alltid att göra!


Imorse tog jag en simtur i 45 minuter. Det var härligt att vara i bassängen så länge för jag tänkte inte så mycket på mina tankar. Där jag badade, är bassängen 25 meter så jag simmade 750 meter idag :) Jag tror att i framöver ska jag simma för tidigare har jag tänkt ganska mycket på att jag vill simma varje vecka för att komma ifrån mina tankar för det behöver jag. Efter jul ska jag nog köpa simkort på sex månader. Det kan vara bra träning för min andning.

När jag kom hem från simturen, sms personalchefen mig och frågar om jag kan jobba. Mitt hår var blöt och hoppades att jag inte skulle börja jobba tidigt men tur så började jag jobba klockan 14.30-19.15. Det gick bra idag. Det var väldigt lugnt. Jag som hade planerat att gå på stan idag men det får jag göra imorgon istället. Måste påminna mig själv att köpa ett grattis-kort till den finaste ängel som fyller år på torsdag. På onsdag jobbar jag från klockan 08.00-17.00 så det blir en lång dag. Sen jobbar jag också i helgen, på lördag och söndag.


Det här med nyår vet jag inte hur jag ska göra för jag känner mig helt förvirrad. I början var jag ganska säker hur jag ville göra på nyår men nu vet jag inte längre för jag är osäker. Mitt hjärta säger en sak. Mina tankar säger en annan sak. Jag vet inte vad jag ska lyssna på. Ska jag lyssna på mitt hjärta? Eller ska jag lyssna på mina tankar?
Jag trodde inte att det skulle vara jobbigt med nyår men det är det verkligen. Just nu vill jag bara ner till Bosnien. Där är jag nästan fri från mina tankar och känslor. Det var så jag kände när jag var i Bosnien i somras. Jag tänkte på ingen. Nu ljuger jag. De personer som jag tänkte på hela tiden var min syster, sötnosar Miranda och Viktor, den finaste ängel och ängel skrattis. De fanns i mina tankar, dygnet runt.

Från och imorgon ska jag börja införa en dagbok på grund av mitt magproblem. Sedan har jag tänkt att jag ska ta kontakt med vårdcentralen igen eller så tar jag kontakt med sjuksköterskan som jag tror att hon skulle ta mer på allvar. Kanske råd jag kunde få? När jag var på vårdcentralen och på sjukhuset, fick jag inte råd speciellt från vårdcentralen för jag sa att jag inte visste vad jag skulle göra. Och något svar från dem har jag inte fått svar. Blodprovet och testet som jag har gjort. Tokig jag blir. Snart matstrejkar jag!


Annars händer det inte mycket speciellt. Saknaden blir starkare för varje dag. Saknaden efter mina bästa och söta sysslingar Lejla och Eldar. Jag saknar de otroligt mycket att jag inte kan förklara. Jag älskar de, och kommer alltid att göra.
Min mamma pratade med Lejla för några dagar sedan, och då hade Lejla klippt sig.
Min mamma: Hur har du klippt dig?
Lejla: Har klippt mig som Ajla på bilden.
Min mamma: Har din mamma klippt sig?
Lejla: Ja, fast jag tycker inte om hennes frisyr.

När min mamma berättade om det här, skrattade jag. En härlig unge :)


Kom på en sak nu... Min systers kille ska snart ta sin examen, och jag har ingen aning vad jag ska köpa present till honom för jag vill gärna köpa något till honom. Min mamma sa att vi kunde ge pengar till honom. Det tyckte jag att det var en bra idé för då kan han köpa det han vill ha. Samtidigt har jag tänkt på spelet Wii, eller så köper jag något i en fiskeaffär för han tycker om att fiska för det är nog hans största intresse. Han fiskar ganska mycket så det kanske man kunde köpa. Fiskespö eller något annat. Kanske presentkort som finns på Aspholmen. Jag tror att han skulle bli glad.

Enkeli... Jag vet att jag är galen ;)


Kommentarer
Postat av: TinA

Låter som en bra idé att köpa nåt han gillar att hålla på med.. då vet han också att du känner honom även om fiske skulle vara nåt han pratar om ofta. men han skulle förstå att du lyssnar och bryr dig om hans hobby. :) sen är pengar också en bra grej, han kanske har en pryl i tankarna som han vill köpa.. :)

2008-12-16 @ 15:40:29
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0