En obehaglig smärta

Sedan i måndags har jag haft en obehaglig smärta som inte vill gå över, och jag vet inte hur jag ska göra för att det ska gå över för jag vet inte om det är ångest eller om det är något annat.
Allt började med i måndags morse när jag vaknade, kände jag hur ont det gjorde i ryggen - som om någon högg i mig med ett svärd. Den obehagliga smärtan upplevde jag för några veckor sedan fast då kunde jag inte stå upp för gjorde jag det fick jag ont utan jag fick ligga i sängen en liten stund. Fast den här gången är det inte så utan nu har jag ont i ryggen och mellan brösten när jag dricker eller ska äta för då hugger till i ryggen och mellan brösten.
Så har det varit i måndags, och jag trodde att det skulle gå över igår men icke för man hade ont på jobbet. Lite ont hade man när man ville ta djupa andetag så man skippade det. Går inte det här över i helgen, får jag gå till vårdcentralen nästa vecka fast jag inte vill för jag litar inte på de utan jag vill lita på min egen doktor, snarare läkare är han fast jag säger farbror doktor. Låter knäppt säga: farbror läkare. Föredrar säga farbror doktor.
Och att kontakta farbror doktor, det kan jag inte göra för gör jag det, kommer jag göra rambrott och det vill jag inte göra. Jag får nog tvinga mig själv att gå till vårdcentralen även om jag inte litar på de men de kommer nog tycka att jag är knäpp eller kanske hittar på. Hur ska man förklara den här smärtan för en främling läkare?
Ännu svårare för mig, för jag tycker att det är svårt att förklara för en främling läkare medan det är lättare för mig att förklara för farbror doktor för jag känner honom redan och sedan skulle han lyssna på mig vad jag har att säga.

Jag får nog skippa maten i några dagar, det borde jag klara. Jag får överleva med vatten även om det gör ont när jag sväljer och yoghurt borde jag kunna äta för man tuggar inte direkt. Jag får testa med det imorgon. Tragisk att det ska vara så här... :(

Känner att jag är lite trött för jag har inte sovit bra i natt. Jag vet inte hur lång tid det tog för mig att somna i natt men det tog väl 45 minuter. Och imorse vaknade man tidigt, fråga mig inte när men att jag vaknade tidigt var för att jag skulle träffa ängel skrattis på morgonen, och det gjorde man :) Alltid trevligt.
Efter en liten stund efter när man hade träffat ängel skrattis, kom jag på att jag glömde ge henne en bosnisk skiva som hon skulle lyssna på. Det får jag ta med nästa gång men jag blir störd på att hon inte fick det idag för jag hade skivan i min väska. Och förra gången tog jag med cd-fodralen men ingen skiva låg där i utan den låg hemma, i datorn...

Snart ska man iväg till jobbet, väldigt trevligt... Eller inte för idag orkar jag inte jobba tanken på att jag har den här obehagliga smärtan men jag kommer inte jobba mycket, bara tre timmar men det blir så härligt med lönen som jag kommer får nästa månad, alltså februari-jobbet, vad man nu kan säga.
Och jag ser fram emot att få lönen som kommer i slutet av månaden för jag har jobbat otroligt mycket i januari.
Mycket timmar plus OB. Och sedan nästa vecka får jag tillbaka mina pengar som jag har förlorat under januari-oktober 2007 :)

Det var allt jag hade att säga om idag, trist blogg va? ;)


Jag önskar att jag kunde acceptera det här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0