Good Morning

Good morning : )
Inatt har man inte kunnat sova bra, varför vet jag inte. Jag hade inga mardrömmar eller något. Kanske för att jag har ett eget rum nu för min söta lillayster har flyttat hemifrån med sin kille i deras första lägenhet tillsammans i lördags. Och nu får man ett eget rum, det är första gången jag har ett eget rum för annars har jag och min syster delat rum tillsammans sedan hon kom till världen. Just nu lyssnar man på musik, bosnisk musik är det som gäller : ) Jag börjar sakna kära hemlandet Bosnien, skulle vilja vara där nu men samtidigt inte. Jag få se hur jag gör i sommar, om jag ska åka till Bosnien eller inte i sommar. Jag måste snart bestämma mig, jag har redan beslutångest och har haft det i några dagar.
Sedan har vi Grekland med ett gäng, skulle vilja helst åka till Grekland för vi pratade om att vi skulle åka dit och för någon månad sedan började vi prata om andra platser där man också kunde åka. Tjejer Ronja och Sanna - vi måste börja boka resa för jag måste veta när vi ska åka så att jag kan meddela min personalchef A om detta. Ser fram emot att åka med gänget : ) Och måste ta reda på hur mycket jag kommer att jobba i sommar, hade velat att prata med henne idag men hon har tagit semester idag, gah! Får snacka med henne imorgon för jag jobbar också.

Börjar inte jobba förrän klockan 8.45-19.15, så det är en lång dag. Förresten fick jag tillbaka mina pengar idag som jag förlorade i flera månader under januari - oktober 2007 : ) I flera månader hade jag 86.47 kr/h som timlön istället för 96.47 kr/h. Ser fram emot att få lönen slutet av februari ( Biltema )... Många timmar jobbade man i januari.

Idag ska man träffa ängel skrattis, ser fram emot : ) Den här gången måste jag slappna av - SLAPPNA AV!!! Det ska jag skriva på min vänsta hand så att jag kan kolla på handen ; ) Dock är man lite nervös av någon anledning men jag tänker inte vara nervös. Det får jag inte vara utan SLAPPNA av, det ska jag!

Idag har man lyssnat på en bosnisk låt som jag inte har hört tidigare, den är några år gammal.
Låten är väldigt bra men sorglig på något sätt för att den här artisten har gjort en låt om före detta president Ailja Izetbegovic. President Alija Izetbegovic var Bosniens president i många år. Han dog för några år sedan, vila i frid!
Otroligt fint av Dino Merlin att sjunga den här låten.


youtube: Dino Merlin - Alija

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0