Min mobil

Imorse började man jobba klockan o8.oo, lite trött var man och man ville bara sova men var tvungen att vakna tidigt för annars skulle jag inte ha börjat förrän klockan 12.45. Jag var en timma på jobbet, plockade upp varor i en timma och satt i kassan i en timma. Sedan stack jag. Först stack jag hem för att byta om, sedan cyklade man till Ali Baba för köpa en hasselnötskräm och sen träffa ängel skrattis. Utanför dörren upptäckte jag att jag hade inte min mobil i jackan utan att jag hade tappat bort den. Jag kollade noggrant i jackan och i min väska men hittade inte. Jag misstänkte att jag måste ha tappat utanför Ali Baba för det var då sist jag kollade på mobilen. Jag var arg på mig själv, att jag kunde tappa en mobil. Jag ville inte ens ha en ny mobil utan jag ville ha den jag köpte i höstas. Hos ängel skrattis fick jag ringa till Ali Baba och fråga om de hade fått in en mobil men det hade de inte. Ängel skrattis ringde till mig mobil men något svar fick inte hon. Jag kände min ilska som jag hade inom mig men jag försökte fokusera mig på något annat vilket jag lyckades med. Jag var lugn, LUGN var jag idag enligt ängel skrattis : ) Det gjorde mig glad... Jag trodde att jag skulle vara nervös, för i början kände jag att jag var på väg att bli nervös men det var jag inte. Utan jag försökte slappna av, det gjorde jag. Det är andra gången på den här månaden som jag har känt mig lugn hos ängel skrattis.

Efter ängel skrattis cyklade man till Ali Baba för att fråga igen men de hade inte fått in någon mobil. Då blev jag ännu tokigare på mig själv. Sen cyklade jag till Polisstationen, hittegods men det fanns inte.
Jag cyklade hem för att äta mat innan man skulle cykla tillbaka till jobbet. Mat åt man inte för jag var helt koncentrerad på min mobil. Jag ringde till min mobil flera gånger men inte något svar fick man. Och då tänkte jag att en dum människa tog min mobil och använde sitt kort. Jag ringde till personalchefen A för att be henne göra en tjänst, min mobil fanns inte på jobbet. Det var bara köpa en ny mobil tänkte jag. Bättre att tappa en mobil än bankomatkort som man inte vill tappa. På jobbet försökte man koncentrera på jobbet men jag tänkte mycket på min mobil som jag gärna vill ha, som jag gärna vill ha tillbaka. Från min mammas mobil ringde jag till min mobil för att se om den personen svarade i telefonen som hittade den. Inget svar fick man. Innan man skulle sluta, kollade jag på min mammas mobil och hon hade ett samtal missat så jag kollade vem samtalet kom från och hade hoppas på att det var från min mobil. Och jag hade rätt, det stod mitt namn :)
Vad glad jag blev... Jag ringde till min mobil från min mammas mobil och fick prata med en man som hade min mobil men min mamma tog över samtalet för jag hörde inte för det var brus. Den mannen hade min mobil hos sig, och då skulle jag åka till Lillån och hämta den. Jag cyklade hem efter när jag hade slutat för jag och min pappa skulle åka tillsammans och hämta mobilen. Jag var helt stressad, det har jag varit hela dagen idag vilket det inte är alls bra för mig. När jag kom hem, sa jag till min pappa att vi måste åka iväg och hämta mobilen men han sa att mannen skulle komma hit och lämna. Vi väntade en liten stund tills han skulle ringa, vi skulle mötas utanför vid busshållsplatsen. Han ringde och jag och min pappa hämtade min mobil, vad glad jag blev : ) Jag och mina föräldrar blev glada över mobilen, jag hade verkligen tur! : ) Mannen sa att hans svärmor hade hittat min mobil utanför bion Filmstaden. Då betyder det att jag måste ha tappat den när jag cyklade, jag drog inte upp dragkedjan i min ficka där jag hade min mobil. Mannen fick 200 kronor, tyckte att han borde få för han ringde och sa att han hade min mobil och sedan körde han hit. Det var väldigt snällt av honom.

Jag har haft både otur och tur idag. Otur att jag tappade mobilen. Tur att jag fick tillbaka min mobil.

" Du får MVG " :)

Kommentarer
Postat av: Bojana

Vilken otur och tur du hade, de är inte många som lämnar tillbaka de det hittar. Hoppas du mår bra och så :)
Pussss

2008-03-02 @ 23:04:47
URL: http://bojana.blogg.se
Postat av: Designa din blogg - För dig som vill sticka ut i mängden

Ja, ska man lägga in en enda stor bakgrundsbild, så måste bilden i sig vara så stor att den täcker hela skärmen med...

2008-03-07 @ 16:51:54
URL: http://www.designadinblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0