Det har varit bra idag

Tänkte att jag skulle skriva ner hur jag har haft idag - min dag har varit bra : )
Innan man skulle träffa ängel skrattis gick man på stan en snabbis för att köpa ett födelsedagskort till V som fyller år idag. Efter det träffade jag ängel skrattis :) Som vanligt, var det trevligt att träffa henne. Det är alltid trevligt att träffa henne, speciellt när hon får mig att må bra och får mig att skratta. Jag gav henne en skiva samt fyra stycken bosniska godis som jag älskar. Hon blev glad för godiset. När hon öppnade cd-fodralen fanns inte det skiva i den. Hon garvade och jag blev arg på mig själv men skrattade också. Jag glömde ta ut skivan från datorn igår kväll så hon får sin skiva nästan gång när vi ska ses. Och då har jag gjort färdig med förklaringar vad de låtarna handlar om. Efter det gick man en liten stund på stan innan man gick till V. Hon fick sin födelsedagspresent men också fick hon sin favoritkaka Bajadera som hon blev glad över :) Ni skulle bara ha sett hennes min. Gullig hon är... GRATTIS Vivvi på födelsedagen! Det var trevligt hemma hos Vivvi och hennes familj, det var inte bara jag utan det fanns andra med som var där. Det var goda mackor man åt, mini-scones och morotskaka :) Jag blev verkligen mätt, det behövde jag för jag hade inte ätit något på hela dagen förutom yoghurt och en macka. Man var inte bara social utan man har även lekt med den lilla tösen som har fått mig att skratta. Hon är en av de sötaste barn jag har träffat.
En sak som gjorde mig väldigt rädd när jag satt i köket med de andra, jag skrämde nog de. Det knäppaste är att jag har inte mått dåligt idag, jag har inte haft negativa tankar men visst, jag har tänkt på en sak men det har inget påverkat mig starkt. Jag satt bara, och plötsligt kom den jobbiga smärtan i mitten mellan mina bröst. Jag ryckte till för jag reagerade där starkt. Och de andra undrade hur det var med mig men jag sa att det inte var något.
Han som satt bredvid mig undrade om jag skulle få hjärtattack. Jag sa nej. Det här var inte första gången utan det här var andra gången. Sist jag hade en sån smärta var i höstas. Och för två veckor sedan hade jag en annan jobbig smärta som påverkade min rygg. Jag hade inte gjort något den morgonen, jag bäddade sängarna och sedan kollade jag ute. Plötsligt kom den smärtan i ryggen, som om någon högg i mig med ett svärd vilket det ledde till att jag hade svårt att andas. Jag visste inte hur jag skulle ligga för oavsett hur jag gjorde, hade jag så ont i ryggen och att andas. Att jag fick en sån smärta i köket när jag satt, vet jag inte varför men jag vet att det var ångest. Annars har man haft trevligt hos Vivvi och familjen. Den lilla tösen ville inte att jag skulle gå hem, hon var lite ledsen eller mest hade hon en sur min men jag sa till henne att jag skulle snart komma och leka med henne. Sedan gav hon mig en kram. Den lilla tösen gör mig glad :)

Ikväll fick jag mina tider för vecka 8-9, min mamma skrev ner mina tider när jag ska jobba. De båda veckorna kommer jag jobba varje dag förutom helgerna för då är man ledig. Det känns bra för mig att jag vet vilka tider jag har, och då vet jag när det inte ska krocka med ängel skrattis :)
                                                    
Fyra månader idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0