" Ett personalmeddelande "

Idag har lilla jag jobbat idag, från 8.20-14.00 fast jag inte skulle jobba men de behövde extra personal för en var hemma och vårdade sitt sjuka barn. Jag fick ett sms från personalchefen  imorse när jag kom hem från promenaden. Man ringde upp chefen A och sa att jag kunde komma och jobba :) Det har gått bra men hörde lite dåligt idag när kunderna har frågat efter min hjälp för jag är förkyld. När jag är förkyld, så hör jag lite sämre men det har gått bra annars.

Innan jag skulle sluta, letade jag efter min mamma på jobbet för hon jobbade också idag, och jag gick runt och runt men hittade inte henne i affären så jag gick till kontoret och frågade personalchefen om hon visste var min mamma var men det visste hon inte själv. Jag sa till henne att jag inte kan hitta henne och att jag inte orkar gå runt i affären och leta. Då frågade hon mig om vi skulle ropa på henne att hon skulle komma hit, och jag sa ja.
Hon tog fram micken och satte på knappen:
" Ett personalmeddelande, kan Sabina komma till lagret? "
Jag och två andra som var i kontoret skrattade, en sa till henne att jag redan var här.
Personalchefen skrattade. Gud, vad vi fyra garvade. Istället för säga mitt namn, skulle hon säga min mammas namn.
Personalchefen: Då kan du gå till lagret...
Så personalchefen tog mikrofonen igen fast den här gången var det rätt:
" Ett personalmeddelande, kan Samira komma till Förbutiken? "

Jag berättade för mamma vad som hände, vi skrattade åt den lilla roliga historia :)
Fortfarande nu kan jag inte sluta tänka på det, det var så roligt när personalchefen sa fel namn ;)


Kommentarer
Postat av: Jonna

bra jobbat av chefen:)

2008-01-16 @ 13:07:29
URL: http://jonnaat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0