Biltema :)

Ibland undrar jag hur ofta jag tänker på mitt jobb. Jag antar att jag tänker på mitt jobb varje dag och det är nog inte normalt att jag gör det för inte ska jag tänka på mitt jobb varje dag. Oavsett om jag jobbar eller inte, tänker jag på mitt jobb och det finns många anledningar till varför jag tänker på mitt jobb. När jag tänker på mitt jobb, tänker jag på positiva tankar för de tankar gör mig glad. Jag blir glad men också mår jag bra av när jag tänker på positiva tankar som är kopplad till jobbet :)

När jag tänker på mitt jobb tänker jag på att jag är tacksam att jag har ett jobb som jag trivs bra på. När jag tänker på mitt jobb tänker jag på att jag är tacksam att jag har ett jobb som får mig att må bra. När jag tänker på mitt jobb tänker jag på att jag är tacksam att jag valde att jobba på Biltema istället för att fortsätta att jobba som timvikarie inom barnomsorg.

När jag tänker på mitt jobb tänker jag på att jag är tacksam att jag har ett jobb som får mig att se fram emot att jobba på Biltema. När jag tänker på mitt jobb, vill jag oftast jobba när jag är ledig och ni måste nog tycka att jag inte är klok som hellre vill jobba än att vara ledig, och så har jag tyckt i år eftersom jag blir glad av att komma till mitt jobb. Jag ser fram emot att plocka upp varor och göra det fint i butiken för jag vill att det ska vara fint i butiken.
 Kort mening: Helt enkelt, jag ser fram emot att jobba på Biltema :)


Nästa månad har jag jobbat i sju månader och jag kan inte fatta att jag har jobbat i sju månader på Biltema för ibland känns det som om jag har börjat jobba där för någon månad sedan. Jag minns fortfarande min första dag när jag skulle kassaträna. Jag var nervös men framför allt var jag orolig hur detta skulle gå. Tänk om jag skulle göra fel många gånger? Tänk om jag inte kommer att göra på grund av min hörselskadad. Tänk om jag misslyckas. Det var mina negativa tankar men jag kämpade för varje gång jag jobbade där ville jag fortsätta att jobba här så jag gav inte upp för jag ville inte ens ge upp. Jag hade min motivation att kämpa. Jag hade min motivation att stanna kvar här för det här vad jag ville göra för jag tror att jag aldrig har kämpat så här hårt som jag gjorde när jag jobbade som timvikarie inom barnomsorg. Innerst i mitt hjärta vill jag fortsätta att jobba på Biltema även om det kan vara stressigt för mig men jag ger inte upp. Ge upp eller kämpa? Jag väljer att kämpa!
Sedan jag började jobba på Biltema, inser jag själv att jag visar mitt engagemang på jobbet. Jag måste nog vara ärlig mot mig själv att jag är stolt över mig själv som kämpar bra på Biltema. Jag kanske är medveten om att jag är duktig på jobbet men oftast vill jag inte inse det själv för det är något som jag låser mig vid tanken. Jag borde bli bättre på det här, att bli snällare mot mig själv istället att vara hård mot mig själv för det är något som jag har gjort i många år. Man har hört från vissa på jobbet att jag är duktig och det värmer mitt hjärta samt att jag blir glad när jag får höra det. De har sett att jag visar mitt engagemang på jobbet och jag tänker fortsätta med engagemangen.


När jag tänker på mitt jobb, är jag väldigt tacksam att min personalchef A gav mig en chans för hon kunde ha sagt nej till min mamma när hon frågade henne om jag kunde jobba som extra personal om de behövde extra personal på Biltema. Hon gav mig en chans, och det betyder mycket för mig. När jag tänker på det här, blir jag glad. Jag blir glad av att personalchefen A gav mig en chans. När jag tänker på det här, hela situationen värmer mitt hjärta. När jag tänker på det här, är jag otroligt glad att jag har det här jobbet för utan Biltema skulle jag nog må sämre om jag fortsatte att jobba som timvikarie inom barnomsorg. Och det känns som om personalchefen A har räddat mig. Samtidigt är jag glad att min söta mamma tänkte på mig och frågade personalchefen A om de behövde extra personal.  Varje dag är jag tacksam för det här jobbet!


Ibland undrar jag hur jag ska tala om det här för personalchefen A hur mycket jag är tacksam för det här jobbet som jag har samt att det betyder mycket för mig att jag får jobba där. Några gånger har jag talat om det för henne men ibland undrar jag om det verkligen räcker. Jag hoppas att hon är medveten om att jag är tacksam att jag får jobba på Biltema. Även hoppas jag att hon är medveten om att Biltema får mig att må bra för när jag gick på högstadiet, gymnasiet eller jobbade som timvikarie inom barnomsorg, har jag aldrig mått bra som jag gör nu på Biltema.


När jag tänker igenom, finner jag inga ord för jag kan inte förklara hur mycket det här betyder för mig. Jag kan inte förklara hur glad jag är att jag får jobba på Biltema. Jag trodde nog aldrig att jag skulle jobba som extra personal på Biltema men jag hade fel och jag måste vara ärlig att jag är glad att jag tog den här chansen för Biltema räddade mig. Jag har hittat ett jobb som jag trivs bra med, det gjorde jag efter någon månad sedan.

Jag trivs bra på Biltema och det är jag tacksam :)

Och hur roligt får man ha på jobbet? Finns det någon gräns? Har alla roligt på sitt jobb?
För jag måste säga att jag har roligt på mitt jobb för jag både skrattar och ler :)
Varje dag skämtar vi med varandra ; )

Av hela mitt hjärta vill jag tacka personalchefen A!
Hon är en ängel, och hon kommer alltid finnas i mitt hjärta!
Tusen tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0