Liseberg

Igår morse åkte vi tjejgänget Ronja, Sanna, Tezz samt jag till Liseberg. Vi åkte väldigt tidigt på morgonen för vi ville komma innan klockan 11.00 och vi kom prick klockan 11.00 men det som vi hade lite problem var att hitta en parkering. Det tog en stund innan vi kunde hitta en bra parkering som låg bara fem minuter ifrån Liseberg.

Tezz bestämde sig i sista sekunden för hon var osäker om hon skulle följa med eller inte men till slut bestämde hon sig att hon skulle följa med trots att hon var lite sjuk. Hon sa att hon ångrade sig när hon satte sig i bilen men jag tror att hon inte gjorde det för hon hade roligt på Liseberg. Vi hade väldigt tur med väder för det var väldigt fint väder vi hade i Göteborg, solen sken men framför allt var det varmt. Alla vi tjejer hade fått lite färg på axlarna.

Det var väldigt mycket folk på Liseberg vilket det var lite jobbigt tanken på att varje attraktion var det långa köer så det var inte särskilt roligt men det var bara att stå i kö och vänta. Vi hade roligt. Sanna hade skrattsjuka på grund av en okänd person, det var lite roligt för hon hade inte längre skrattsjuka eftersom den okända personen inte syntes till längre.


Hela eftermiddagen på Liseberg fick jag huvudvärk och jag tror att det berodde på att jag hade åkt Lisebergbanan men också att man inte hade ätit frukost. Attraktionen Kanonen åkte man bara en gång för vi stod där i 30 minuter, det var en lång kö. Kanonen var roligt att åka fast Balder var ännu roligare även om vi åkte en gång den också.  Kållerado och Flumride åkte man också. Alla fyra blev lite blöta speciellt när jag och Tezz tog en sista tur Flumride innan vi skulle åka hem. Tezz satt längst fram för hon hade aldrig suttit längst fram så hon blev blöt. Hennes byxor var blöta. Mina skor blev blöta men tur så hade jag med mig mina extra skor och strumpor för jag visste att mina skor skulle bli blöta. Det är alltid bra att ha extra kläder ifall man blir väldigt blöt om man åker Kållerado eller Flumride. Radiobilarna åkte vi också, det var roligt att köra på de. Man har även tagit kort när man har åkt på vissa attraktioner. Man har fått roliga kort på Sanna, Ronja och Tezz som jag kommer att lägga upp sen på bildddagboken.


Vi gick även in i kristallsalongen för det var väldigt kul att se oss själva i speglar för vi skrattade åt oss.


Vi käkade på Burger King, det var inte roligt att vänta länge för de var sega men mätt blev man. Alla var nog lite trötta speciellt Tezz och Sanna för de ville att jag och Ronja skulle hämta två stycken rullstol åt de så att vi kunde köra de lite runt för de orkade inte gå. Tezz var modig som gav en chans att åka Balder för hon var nervös och undrade vad hon höll på med. Hon höll i mina ena hand för hon var lite rädd samt nervös men hon tyckte att det var roligt att åka Balder. När hon och jag åkte Lisebergbanan två gånger innan vi skulle hem, tyckte hon att det inte var roligt med Lisebergbanan eftersom den inte var roligt längre för hon tyckte att Balder var roligaste.


Vi var där tills nöjesparken skulle stänga vid 23.00 tiden för då var det dags för oss att åka tillbaka till Örebro. Trötta var vi alla men vi fyra hade trevligt tillsammans :) Jag hade både trevligt och roligt med tjejgänget och hoppas på att vi får göra det här igen.
Tack tjejer för ni gjorde den lilla resan minnesvärd!


Kommentarer
Postat av: therese

Tack själv! Hade otroligt kul! Puss

2008-06-02 @ 21:23:39
Postat av: Ronja

Hehe det var verkligen jätteroligt att åka till Liseberg!! Hahaha roligt att du nämnde det där med rullstol =P vi ska allt göra om detta någon gång framöver!! :) kanske då du kommer och hälsar på mig i GBG sen längre fram, då kan vi ta en tur till Liseberg =D Puss <3

2008-06-03 @ 09:47:50
URL: http://www.nogg.se/tigerinnan
Postat av: bojana

neeej, vad kul :) ska dit i sommar också :D när åker du till Bosninen? :D

2008-06-11 @ 11:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0