Jag vill ha sol och värme

Sommar, det är vad jag vill ha nu. Jag vill ha sol och värme men var har värmen tagit vägen?

Innan det är sommar, måste först våren komma men var är våren? Både igår och idag har det varit fint väder här i Örebro men det har varit kallt och kyligt vilket det är tråkigt för jag vill att det ska vara varmt när det är fint väder. Eftersom det har varit fint väder igår och idag, tror jag att våren kommer snart vilket jag hoppas att det gör. Jag ser fram emot när våren kommer, då kan man ha varma kläder på sig. Ingen vinterjacka, mössa eller vantar behöver jag. En vårjacka ska jag ha fast då måste jag köpa en ny vårjacka för det har jag inte gjort på ett bra tag sedan. När det är vår, använder jag inte mycket vårjacka för det gjorde inte jag förra året.
När min lön kommer i månaden, ska jag shoppa.

Angående om shoppning, det har jag gjort idag med min mamma i Marieberg. Jag var också på stan igår med min mamma och syster men jag var inte bra på humör för jag mådde dåligt inom mig sedan i fredags kväll.
Vad jag hittade i Marieberg, hittade jag en söt pyjamas till mig själv. Äntligen :) Jag har inte bara handlat pyjamas till mig själv utan jag har också köpt en present till prinsen :) Ett par tuffa byxor hittade jag igår på stan medan i Marieberg hittade jag en tuff randig tröja och ett par söta strumpor. Tack söta min mamma som hjälpte mig med detta för jag är jättenöjd med de kläderna som prinsen ska få. Och han kommer vara en tuff kille i de kläderna! Jag ser fram emot att träffa prinsen den dagen när jag ska hälsa på men också hans storasyster  ) Det blir najsigt för det är alltid najsigt att träffa de!

Just det... Igår var man på en inflyttningsfest hos min söta syster och hennes kille. Det har gått en månad sedan de flyttade tillsammas till deras första lägenhet. Deras lägenhet är jättefint. Förra veckan hade de också en inflyttningsfest fast det var bara för oss familjen. Och igår var det för oss unga, det var bara bosnier på festen. Det var trevligt och mysigt. Vi hade trevligt tillsammans. Vi sjöng tillsammans, och självklart var det bosnisk musik. Efter tre månader drack man alkohol och lite full var jag. Som vanligt. Jag förstår inte bara varför blir jag lätt berusad när jag dricker min första cider eller smirnoff. Att cykla hem, lite vingligt men det gick bra... Igår på festen tänkte jag på en sak: När jag flyttar hemifrån ska jag ha tre inflyttningsfester:
1. Familjen
2. Bosnier ( bara bosnisk musik! )
3. Vänner, kompisar & bekanta.
Tre inflyttningsfester, trevligt va? ;)

Det var allt jag hade att säga ikväll för jag ska gå och läsa en bok som jag måste bli klar med innan man ska gå och lägga sig. Boken som jag läser heter Att leva ett liv, inte vinna ett krig - Om acceptans

Imorgon ska man vakna tidigt för jag ska träffa ängel skrattis :) Jag ska promenera till stan har jag tänkt. Promenera och lyssna på musik. Sedan ska man gå tillbaka hem och byta om mig till arbetskläder för jag ska iväg och jobba. Jag börjar inte jobba förrän klockan 1o.3o till 19.15 fast jag skulle egentligen har börjat klockan 14.oo.


Kommentarer
Postat av: Sara

Svar: Åh, vad glad jag blir när du skriver sådär! Håller helt med dig, jag har aldrig gillat fläskkött särskilt mycket, så jag kände att det inte skulle göra så stor skillnad ändå eftersom jag inte äter det så ofta ändå. Nötkött är godare!

2008-03-19 @ 20:52:11
URL: http://www.saranilsssson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0