Eurovision Song Contest

Eurovision Song Contest börjar närma sig för det börjar nu på lördag. Bosnien och Hercegovinas låt är vidare till finalen vilket det känns bra för igår tittade jag på Semifinalen del 1, jag var lite nervös för jag ville att mitt land skulle gå vidare till finalen och det gjorde de. På lördag vet jag inte om jag ska kolla hela Eurovision Song Contest eller om jag ska bara lyssna på Balkans låtar.  I år har Bosnien och Hercegovinas låt speciell. Ni som ska kolla på lördag, kommer att förstå varför jag tycker att låten är speciell. Jag tänker så här: Antingen ger man inte honom något poäng för man förstår inte vad han gör på scenen, eller så tycker man om honom och ger honom poäng av sin egen orsak.


Första gången när jag hörde låten hos min syster och hennes kille när de hade inflyttningsfest, vi som var där blev förvånad över låten för vi undrade hur långt kommer han att gå. Samtidigt när vi tyckte att låten var konstig så skrattade vi också, mest skrattade vi åt tuppen som stod på scenen. Jag tänkte: Vilken placering kommer Bosnien att ligga på? Skäms inte han över den låten? Dagen efter lyssnade jag låten på youtube några gånger och tyckte att den var bra men också barnsligt för att sångaren sjunger som han vore ett barn och sedan har han vidriga kläder som man kan skratta åt.

Angående om tuppen, kommer inte den vara med på scenen för det är förbjudet att ha ett djur på Eurovision Song Contest vilket jag tycker att det är synd för att den tuppen stod bara still hela tiden, den rörde aldrig.


Vem vet? Bosnien och Hercegovinas låt kanske hamnar på en bättre placering än vad Bosnien gjorde förra året. Vem vet? Bosnien och Hercegovinas låt kanske vinner hela Song Eurovision Contest.  Tittarna kommer att skratta åt sångaren, det får de göra för jag tycker att sångaren har sin egen stil som försöker vara rolig, till och med tror jag att sångaren vill få tittarna att skratta åt hans låt. Finland vann Eurovision Song Contest 2oo6 för alla tyckte att deras låt var bra samt att kläderna var coola men jag tyckte inte om deras låt för det lät hemsk. Och vem jag ska heja på är mitt eget hemland Bosnien och Hercegovina för det har jag alltid gjort.

And so what, om före detta Jugoslavien ger varandra poäng?


Vilket land kommer ni att heja på, och varför just det landet?

/ Sabina


Kommentarer
Postat av: Sara

Nehe.. har inte pluggat ihjäl mig tyvärr..

provet.. gick nja! Ska typ ta mig i en påhittad krage och fixa allt tills fredag kväll.

För då rockar jag loss=) Häng med om du vill.

Ska typ inte dricka, only dance;) Jobbar ju nästa dag.. skulle aldrig fixa å gå bakfull där.. usch!



Mm fick ditt sms, måste fundera lite.. kolla om jag har råd. Kan jag svara nästa vecka? Lite mkt å tänka på nu..



Hur e det själv? Mycket jobb?

Hejar never på Eurovision.. pallar inte å kolla så länge.. blir glad att ni andra blir glada=)

Kramkram

2008-05-21 @ 21:18:36
URL: http://darlene

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0