Jag fick tjänsten :)

Förra månaden sökte jag en ledig tjänst av tre tjänster och jag sökte tjänsten hos personalchefen A´s grupp vilket det innebär att man ska jobba var tredje helg. En hade slutat i hennes grupp för hon hade fått ett nytt jobb. Jag trodde att jag skulle få svar inom någon vecka men veckorna gick och personalchefen A har inte sagt något om den lediga tjänsten som jag sökte, om jag skulle få den eller inte. Hela tiden har man velat fråga henne om den lediga helgen men jag har inte vågat riktigt att göra samt att jag ville gärna höra det från henne, inte att jag ska fråga henne. En månad har gått och jag frågade henne idag.
Jag sa som det var: att jag har velat fråga henne men har bara skjutit upp. Hon förstod vad jag menade men ville inte säga utan ville låta mig fråga.

Hennes svar på min fråga fick jag svaret: Jag fick den tjänsten, det är min helg nu :)
Det känns bra att jag har fått den tjänsten, det känns bra att jag får jobba hennes helg.
Jag önskar att hon kunde ha sagt det här tidigare till mig för jag antog att de hade bestämt det här för några veckor sedan istället för jag ska gå och grubbla över om jag får jobba hennes helg eller inte för det här har jag tänkt på nästan varje dag i en månad men nu behöver inte jag tänka på det här.


Dessutom har jag fått löneförhöjning vilket det också känns bra trots att jag bara har jobbat fem månader för jag trodde inte att jag skulle få löneförhöjning förrän det hade gått ett år.

Nu blir det mer lön än vad jag brukade ha, helt underbart! : )

Tre goda nyheter på knappt en vecka:

# I tisdags fick jag min lönespecifikation på jobbet där jag såg att min timlön har höjt :)
# I torsdags fick jag veta att min före detta mentor och lärare Pia och hennes man fick en son :) Välkommen till världen lilla pojken!
# Och idag lördag fick jag veta att jag har fått personalchefen A´s helg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0