Pizza?

Jag sitter och funderar på vad jag ska äta på jobbet imorgon. Kanske jag kunde ta med pizza, det kanske kunde bli min lunch imorgon för jag blev lite sugen på min favoritpizza ikväll men åt något annat istället. Om det inte blir pizza imorgon, vad ska jag äta? Det är inte lätt när det gäller att ta med mat till jobbet för när jag jobbade som vikarie inom förskolan behövde jag inte tänka på det för jag åt mat med barnen på jobbet. Nu när man jobbar som extra personal, vet man inte vad man ska äta på jobbet för jag har svårt att bestämma vad jag ska äta. Det är inte kul att ta med lunch till jobbet när man inte vet vad man ska äta.


Jag började inte jobba förrän klockan 14.oo-19.15 så jag promenerade till jobbet i solen vilket det var underbart. Samtidigt när jag promenerade till jobbet, läste jag min bok som jag lånade på biblioteket för några veckor sedan. Den boken läste jag ut i helgen men nu är det andra gången jag läser boken igen. Jag tycker om att läser böcker som handlar om psykologi för jag får lära mig många olika saker ifrån boken vilket det gör att jag kan använda i framtiden. Boken måste jag läsa klart till imorgon innan jag ska träffa ängel skrattis :)

På jobbet har det gått helt okej, mycket kunder var det. Det är alltid mycket när det är fint väder har jag fått höra och det håller jag nog med. Just nu värker min rygg för jag har haft ont i ryggen vilket inte är bra. Jag böjer mig mycket, det gör jag varje dag. När det gäller kassan, står jag alltid för jag kan inte sitta på grund av att jag är kort vilket är tragiskt.

Lite sur var jag på en arbetskamrat som frågade mig om jag kunde gå och sätta mig om det skulle ringa. Jag sa: Ja. Anledning till varför jag var sur var för att ingen behöver komma fram till mig och säga eller fråga om jag kan gå och sätta mig när det ringer för oftast är det jag som kommer till kassan och öppnar. Jag är snabb för jag går direkt till kassan när jag hör den första signalen om jag inte är upptagen med en kund som behöver hjälp med något. Jag har svårt att vänta lite tills någon annan kan komma och sätta sig. Jag försöker lära mig det här men på något sätt hindrar det mig. Idag ringde det två gånger, jag kunde inte komma efter den första signalen på grund av att jag hjälpte en kund. När jag hörde den andra signalen, jag fick panik. Det var bara jag som kunde komma för de andra arbetskamraterna var upptagna. När jag kom till kassan, var jag skakig. Annars har det gått helt okej idag. Som man känner sig just nu vill man helst stanna hemma från jobbet imorgon av olika orsaker men jag vill inte förlora mina 9 timmar imorgon. Efter jobbet promenerade man tillbaka hem. Självklart fortsatte jag läsa boken, kan inte slita ifrån boken. Jag ska köpa den boken men också två andra böcker.


Man känner sig nere på grund av semester som jag har ingen aning hur jag ska göra.

Allt gör mig förvirrad. Allt gör mig arg. Allt gör mig ledsen. Idag kände jag: jag vill inte åka till Bosnien av olika anledningar. Jag vill bort från allting. Det var så jag kände men hur blir det imorgon? Blir det samma tanke/känsla?
Det går upp och ner...

Nu får jag sluta blogga ikväll för jag ska ligga i min säng och sova. Kanske läsa min bok om jag orkar men jag vet att jag måste läsa klart innan jag ska träffa ängel skrattis imorgon :)
Imorgon ser jag fram emot att träffa ängel skrattis och då måste jag slappna av - SLAPPNA AV!


Och jag har världens bästa syster! <3

Kommentarer
Postat av: Annie

NU har jag däremot klarat uppkörningen ;)

2008-05-08 @ 16:17:53
URL: http://candy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0