Semester beviljad

Jag tänkte att jag skulle blogga innan man ska iväg och jobba för jag börjar inte jobba förrän klockan 1o.oo-19.15. Sen är det helg för i helgen ska jag ta det lugnt och inte göra mycket speciellt. Kanske man kunde gå på stan och shoppa lite men samtidigt vill man inte slösa pengar just nu utan jag får shoppa lite när lönen kommer nästa vecka. Det finns en sak som jag inte har gjort, något som jag har skjutit upp vilket jag inte får skjuta upp för länge. Jag måste skicka ett baby-kort till den finaste ängel och hennes sambo för de fick en liten flicka i april. Samt ska jag skicka ett present kort till den lilla flicka :) Det kanske jag kunde fixa imorgon. Hoppas man få se de på stan för jag vill så gärna träffa de :)


Min semester är beviljad, jag fick ta tre veckor istället för två veckor som jag först i början planerade. I början tänkte jag att jag skulle ta två veckor semester om jag skulle till Bosnien i sommar men när jag tänkte lite efter skulle elva dagar bli lite för mig eftersom jag tycker om att vara i mitt kära hemland, jag tycker om naturen där för det får mig att må bra. Även min mamma tyckte också att det var lite med elva dagar så jag skulle prata med personalchefen A om det här fast min mamma hann före mig för hon pratade med henne i söndags som förklarade att jag har jobbat mycket sedan förra året sommar, det håller jag med. Jag har jobbat mycket, jag har aldrig tagit ledig från Vikarieförmedlingen förutom då när jag var sjukskriven i fyra veckor i höstas. I tisdags pratade jag med personalchefen A och frågade henne om det var okej för henne om jag fick ta tre veckor istället för två veckor, och det var okej för henne. Jag frågade henne flera gånger för jag vill ville att det skulle vara säkert, hon sa ja så jag gav upp där.
Bara du kommer tillbaka för du måste komma tillbaka sa personalchefen A.

Det värmde mitt hjärta, och sa till henne att jag kommer tillbaka :)

Jag åker till kära hemlandet Bosnien i början av juli så det ska bli kul att komma bort Örebro/Sverige. Rensa bort tankarna och njuta av naturen i Jajce.

När jag åker till Bosnien i sommar, måste jag bara åka till Sarajevo för sist jag var där var för några år sedan men även vill man åka till Mostar för där vill jag helst åka. Det är en otrolig vacker stad, jag kan inte beskriva hur fint det är där.


Lite huvudvärk har man nu på morgonen vilket jag hoppas att det ska gå över snart när jag ska jobba idag för igår på eftermiddag hade jag huvudvärk som inte ville släppa så jag fick till slut åka hem för jag hade svårt att koncentrera mig i kassan. Huvudvärk och koncentration fungerar inte riktigt bra för mig. Jag var nog stressad igår förmiddag för jag kom till jobbet och jobbade en timme, sedan hade jag ett möte och sedan skulle man tillbaka till jobbet.

Igår när jag fick gå från jobbet, sov jag 2 ½ timme, jag svettades när jag vaknade. Jag ville bara sova och sova men var tvungen till slut att vakna.


Nu ska jag bädda min säng, diska och sedan iväg och jobba...


Kommentarer
Postat av: Ronja

Hehe vad snällt sagt av personalchefen att du måste komma tillbaka :) klart du ska tillbaka dit, där trivs du ju väldigt bra! :D skönt att du fick 3 veckors semester, det är välbehövligt för dig!! :) <3

2008-05-18 @ 15:27:55
URL: http://www.nogg.se/tigerinnan
Postat av: Sara

Hej gumman!

Hehe, tack.. klart jag ska visa dig=)

Ska vara i Örebro typ hela sommarn.. så det e bara att haffa tag i mig!



Görs nåt kul? Ska plugga.. men som du märker gör jag inte det än.. menmen kvällen e inte slut än!



Stor kram! Ha det gött!

2008-05-19 @ 20:22:17
URL: http://darlene.blogg.se/
Postat av: Ronja

Haha jag veeeet, herregud vad man är seg! nåja ska väl komma på ngt att skriva i bloggen nu innan jag far iväg igen =P ska försöka bättra mig men lovar inget haha :D <3

2008-05-19 @ 20:39:04
URL: http://www.nogg.se/tigerinnan
Postat av: Sara

Hehe, nja duktig känner jag mig inte.

Men tack, behöver all uppmuntran jag kan få!!

Känner mig ringrostig när det gäller plugg..

Börjar bli extrem med kaffe igen.. vilket liksom hör till när det gäller plugg.. tycker jag;)



Ingen fara, förstår dig. Har inte heller vart på topp de senaste månaderna.. Kontakta mig när du känner för det. Vi håller iaf kontakten via bloggen=)



Vad hittas på idag? Nu ska jag snart till plugget.. Nu är slutspurten till studenten snart dags.. spännande! Kram å Puss!

2008-05-20 @ 07:40:42
URL: http://darlene.blogg.se/
Postat av: Ronja

Hehe tack för kommentaren! Jadå, ska se till att skriva varje vecka eller varannan vecka, det ska inte behöva gå en månad =P Ses imooorn! =D Pusss <3

2008-05-20 @ 10:10:59
URL: http://www.nogg.se/tigerinnan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0