Snart helg

Snart är det helg för det är vad jag just nu behöver för jag har jobbat i lördags förra veckan. Från i måndags har jag jobbat sent tills vi skulle stänga, till och med imorgon jobbar jag sent också fast jag börjar inte jobba förrän klockan 13.oo. Och det här innebär att jag har jobbat sju dagar i sträck utan att vara ledig. Det har varit otroligt mycket på jobbet att det inte är sant. Varje dag har jag haft ont i ryggen, det känns som om det blir bara värre och värre tanken på att jag böjer mig ner väldigt mycket och sedan står jag alltid i kassan. Det var lite jobbigt på jobbet idag tanken på att det var mest jag som tog bort korgarna vilket jag kanske inte borde göra utan jag kanske ska börja strunta i korgarna men jag vill inte se de höga korgarna för då finns inte korgarna vid entré när man kommer in i butiken. Sedan stod jag i kassan i 1 och 45 minuter. Jag stängde min kassa i fem minuter för att jag såg kunderna som stod och väntade länge i kundservice så jag gick dit för att hjälpa de. Där var jag sur och irriterad för att ingen var där som kunde hjälpa kunderna men jag förstod att en var upptagen men vad gjorde den andra som är ofta lat. När jag väl var på väg och öppna min kassa, tackade den lata människan för hjälpen och jag förstod att hon var på kontoret eller på lagret. Vem vet, jag kanske har fel för hon kanske var upptagen men oftast är hon inne på kontoret. När jag skulle gå till min kassa för att öppna de, frågade en i kassan om jag kunde öppna min kassa trots att jag var på väg dit. Idag kände jag att det känns som om jag inte gjorde mitt bästa. Ibland känns det som om vissa inte vet om att jag brukar komma och öppna min kassa. Ibland det känns som om jag låter vissa köra över mig. Nu ska jag inte tänka på det här för då får jag mina egna uppfattningar så jag måste ta bort de här tankarna. Egentligen har jag inte lust att gå till jobbet imorgon men jag ska gå dit för jag måste prata med personalchefen A om allt det här jobbiga för snart orkar inte jag. Jag kommer snart att tappa kraften som jag en gång gjorde i höstas vilket det ledde till att jag blev sjukskriven.


I helgen ska jag bara ta det lugnt för det är vad jag behöver just nu. Sedan ska jag nog också hälsa på min söta syster, det var ett tag sedan jag hälsade på henne så det får jag göra i helgen. Både lördag och söndag ska jag promenera för jag behöver det. En lång promenad som ska få mig att rensa bort tankarna. Kanske en promenad kan hjälpa mig hur jag ska göra i sommar, om jag ska åka till Bosnien eller om jag ska stanna kvar här i Örebro för jag måste snart bestämma mig.


Nog om mitt jobb för jag har inte bara varit sur och irriterad utan jag har även varit glad imorse, snarare var jag lycklig för att jag träffade ängel skrattis :) Efter två veckor fick jag träffa henne igen, det var trevligt som alltid! Av hela mitt hjärta vill jag tacka henne för de fina/varma meningar som hon sa till mig! Tack ängel skrattis!

Och sedan måste jag tilläga att jag vill gratulera min syster och hennes sambo som har varit tillsammans i 28 månader men också varit förlovad i 10 månader idag : ) Grattis!
Och grattis till Annie som har fått sitt körkort! Grattis gumman :)

Tack ängel skrattis för att DU finns!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0