Blandade känslor

Just nu är det blandade känslor, att jag inte vet hur jag ska sortera mina känslor förutom att gråta för det är vad jag gjorde nyss. Både igår och idag grät jag över jobbiga situationer speciellt jobbet och uppgiften som jag känner att jag inte kommer klara. Jag vill så gärna klara den här uppgiften. Istället för att intala för mig själv att jag ska klara uppgiften säger jag till mig själv att jag inte kommer klara. Jag kan inte rå för att jag upplever så.


Jag borde sluta tänka för mycket som jag gör för inte vill jag gå och tänka på olika saker. Jag vet inte hur jag ska sluta tänka på dessa tankar som jag har. Jag vet inte hur jag ska sortera dessa tankar som jag har. Jag borde tänka på en sak i taget men tänker på olika saker samtidigt som jag inte borde göra. Ena stunden tänker jag på det här. Nästa stund tänker jag på en annan sak. Det blir så hela tiden. Till slut tänker jag på allting samtidigt.

Och jag känner mig frustrerad. Varför jag är det, är för att jag är hungrig. Jag vill äta mat. Min mage vill ha mat men jag undviker mat för äter jag något, får jag direkt ont i magen. Jag har kollat upp problemet på nätet. Det fanns många olika punkter varför man får ont i magen. Och min faster sa att jag skulle äta ris, potatis, banan, äpple, torr kex och dricka te i några dagar för att kolla om jag får ont i magen. Det innebär att jag inte får äta kött för jag frågade henne om jag kunde äta kött men hon tyckte inte att jag skulle göra det. Jag borde inte ha skjutit upp det här för länge, skulle ha gått tidigare till vårdcentralen. Och det gjorde jag. Jag var på vårdcentralen i september och fick prata med en sjuksköterska. Hon sa att det kunde vara stress. Så det måste ha gått in och ut från hennes öron när jag sa att jag hade problem med min mage varje gång jag åt mat. Jag får lära de att man ska lyssna på sina patienter.

Sjuksköterska sa om det inte skulle gå över på två veckor om jag åt tabletter mot magkatarr, skulle jag ringa och boka en tid hos en läkare. Gjorde jag det? Nej, jag sket i det. Jag kände att jag inte orkade så förra veckan mailade jag till vårdcentralen. Jag fick svar i måndags. Fick ett telefonnummer som jag skulle ringa till och det gjorde jag. Fick en telefontid då de skulle ringa upp mig. De ringde upp mig, och jag fick en tid hos en läkare nästa vecka på fredag. Tur att man är ledig!


Usch, nej... Inte ska jag behöva deppa ikväll för det orkar jag inte. Jag får kolla i min positiva bok, det skulle göra mig glad. Och så får jag börja skriva om olika saker som har fått mig att skratta. Jag antar att jag kommer att skriva väldigt mycket om den finaste ängel och ängel skrattis för de har härliga kommentarer. Och även ska man skriva Mirandas gulliga kommentarer :)
Och jag borde fortsätta att skriva som jag började igår kväll. Skriva om ängel skrattis om jag ska nominera henne till Tebladet. Det vill jag så gärna men jag vet inte vad jag ska skriva om. Det jag skrev igår, det såg inte bra ut. Jag kommer ändra texten hela tiden tills jag blir nöjd. Och Sara skulle hjälpa mig med detta, genom att rätta.
Nej, nu ska jag kolla i min positiva bok.

Kommentarer
Postat av: TinA

Hoppas texten blir bra, söta du. :)

2008-11-16 @ 11:43:35
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Askungen

Du klarar det.... men vet du att det är ibland bra att vara rädd för något man vill göra det så bra !

2008-11-17 @ 11:09:10
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen
Postat av: Anonym

Mm vad jobbigt, det måste vara något eller några saker du inte tål i maten.

Försök att äta de säkra sakerna om du kan, så att du inte svälter!

Blir så sur på dem, att de inte tar det mer allvarligt!

Håller tummarna på fredag att de hittar problemet.

Ja, klart jag ska hjälpa dig med texten=)

Ängel skrattis ska då bli nominerad och vinna!

Hehe;)

Mmm, tackar för positivabok iden igen=)

Har börjat, och du har rätt, den är så skön=)

Mår du bättre idag?d

Kram

2008-11-18 @ 17:05:11
URL: http://darlene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0