" Dajo je veliki supak "

Nyss kollade jag i min positiva bok, och jag läste om min syssling Lejla som jag skrev om hennes kommentar. Hennes kommentar till sin gammel morbror, det vill säga min pappa.


För tre år sedan då när Lejla var ett år, skulle fylla snart två år. Vi var i Bosnien på semester. Varje gång när Lejla såg min pappa, sa hon en rolig kommentar till honom. Jag vet inte var hon har lärt sig att säga det orden. Barn hör allt. Och så säger de samma sak som de inte har någon aning om vad det betyder. Lejla sa även i telefonen när vi pratade med henne. Nu har hon slutat att säga så till min pappa.

Hennes kommentar var: Dajo je veliki supak.

På svenska blir det om jag ska översätta från bosniska: Morbror är en stor arselhåla.

Lejla: Morbror, du är en stor arselhåla.
Pappa: Jaha. Tack för det!

Stackars min pappa som fick jämt höra det från henne. Vi hela familjen skrattade när hon sa så till min pappa.

När hon inte sa det, frågade min pappa henne vad han var. Då sa hon att han är en stor arselhåla.


Härlig syssling jag har! :)

Kommentarer
Postat av: anna

hahahhaa vad rolig hon e =P

2008-11-27 @ 10:50:38
URL: http://kramigaspittfire.bloggproffs.se
Postat av: Ronja

Haha ja hon är verkligen en härlig unge förstår jag :) Roligt när hon sa sådär. Hon visste nog inte vad det betydde då :P

2008-11-28 @ 15:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0