Hoppat av kursen

Sitter och lyssnar på min Mp3. Som vanligt lyssnar jag på bosnisk musik. Och som vanligt lyssnar jag alltid låten Ja sam vjetar zaljubljeni. Jag lyssnar ganska mycket på den låten nu för tiden. Varför jag gör det, är att den låten påminner mig ganska mycket den dagen när jag, min moster och hennes man/min svåger var på det gamla tornet i hemstaden Jajce, Bosnien. Jag lyssnar också på den här låten för jag saknar den tiden som jag fick uppleva med en del av mina släktingar innan det var krig i Bosnien.

Jag har så ont i magen, att jag kanske borde åka till sjukhuset imorgon men jag ska vänta till torsdag för då ska min syster följa med mig. Hon ska skjutsa mig dit.

Idag var jag på ungdomskursen i Karlskoga som Handels anordnar. Kursen är i tre dagar. Och jag har hoppat av. Nästa gång ska jag lyssna på mitt hjärta. Samtidigt beror på vad situationen handlar om. Jag kände att jag inte ville känna så här som jag gjorde idag. Jag ville inte känna så här i tre dagar, så jag hoppade av kursen. Det är synd för jag förlorar 1400 kronor men ska få 700 kronor för idag. Egentligen kunde jag ha fått 2100 kronor om jag gick de här tre dagarna på kursen men jag kände att jag inte ville plåga mig själv om jag inte ville känna som jag gjorde idag. Det blev jobbigt.

Det första så visste inte jag om att man skulle sova övernatta där i två nätter för de ledarna sa inget om det. Det stod inget på pappret att man skulle övernatta. Det kanske gjorde det för jag hittade inte pappret som jag fick hemskickad. Jag tänkte att det bara var över dagen tanken på att Örebro inte ligger långt ifrån Karlskoga. Det andra har jag kurs fram till torsdag som jag inte vill missa för jag missade denna kurs i tre dagar i september. Egentligen visste jag inte att kursen var i fyra dagar utan trodde att det var en gång i vecka i fyra veckor för det var väl så jag fick information.

Sen så förlorade jag mina över 20 timmar för de här tre dagar på jobbet som jag egentligen skulle ha jobbat men tog ledig på grund av ungdomskursen.
Som sagt, ska jag lyssna på mitt hjärta, och det är vad jag gjorde i början. Jag tackade nej när jag blev antagen till kursen. Ledaren tyckte att jag skulle tänka om. Och det gjorde jag. Tänkte att jag skulle ge en chans, och det gjorde jag. Kändes det rätt idag? Nej.

Jag jobbar inte förrän på lördag så ska jag passa på att ta det lugnt. Ska även försöka sova lite på dagarna. Imorgon kanske jag går på stan för jag vill köpa en mobil så jag tänkte kolla efter en mobil, eller så får jag avvakta lite. Det beror på väder för idag var det riktigt kallt att jag frös hela tiden speciellt när jag var i konferenssalen i Karlskoga.

Längtar till torsdag morgon. Och den här gången ska jag göra en bättre insats, det måste jag bara! :)


Kommentarer
Postat av: Ronja

Klart du inte ska plåga dig själv gumman. Känns det inte rätt, så är det lika bra att hoppa av. Det är bara du själv som kan känna efter vad som känns bäst. Kul att träffa dig en stund idag! <3

2008-11-25 @ 23:26:05
Postat av: Sara

Hehe, oroa dig inte för träningen.. började ta itu med den i söndags igen..

Fast kan säga att kroppen då känns lättare och friskare.. starkare.. okay lite värk;P



Ja det är en stor fördel när jag är trött på morgonen;)



Som idag.. usch.. men orkar inte snooza.. för tänk om man försover sig?

Hemska tanke..



Låter kul med Marieberg=)

Håller tummarna att du hittar en fin mobil!



Kram!

(Good morning Sabina!!)

2008-11-26 @ 05:55:40
URL: http://darlene.blogg.se/
Postat av: Anna

Tycker du har utvecklas och är en stark person som lyssnar på dig själv och det är strongt! Klart man inte ska gå på någonting som är fel och man mår inte bra utav d. Tänker på dig och hoppas läkarn går bra osv, krama om! Ska ta och käka min frukost sen iväg på jobbinterjuv ^^ Pussen påre!

2008-11-26 @ 08:18:46
URL: http://kramigaspittfire.bloggproffs.se
Postat av: TinA

Duktig Sabina som lyssnar på sitt hjärta. :) Du var faktiskt schysst mot dig själv som tänkte ge ungdomskursen en chans, som sen blev att kursen inte var värd det trots allt. men då fick du testat på och det är rättvist dig och din omgivning. :)

2008-11-29 @ 22:11:47
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0