" Jag måste bajsa "

Igår läste jag i min positiva bok som jag började skriva för tre år sedan. Det var den finaste ängel som gav mig tipset och jag lyssnade på henne. Jag började skriva om positiva saker i cirka en månad. Sen så slutade jag skriva om positiva saker. Förra året började jag med det igen, men nu har jag slutat med det också så jag tänker att jag ska börja med det igen, med min andra positiva bok. Kanske alla borde börja med det? Om man mår dåligt, kan man kolla i sin positiva bok och börja skratta för det var så för mig igår när jag kollade i min positiva bok. Jag skrattade men också log jag för mig själv åt de saker som jag skrev om.

Bläddrade nyss i min första positiva bok, och då hittade jag något som jag skrattade åt och mindes den dagen när jag och min familj var i Tyskland hos min kusin och hennes familj då när de bodde där. Numera bor de i Österrike.

Som sagt var jag och familjen i Tyskland i några dagar. Det var sommaren 2005.

Den dagen gick jag, min mamma, lillasyster och söta sysslingen Lejla på stan för att köpa vykort. När vi var i en affär, sa Lejla plötsligt att hon måste bajsa. Hon sa det på bosniska, och vi blev förvånad men mest fick vi panik för det skulle nog ta 10 minuter att gå hem från stan. Vi frågade henne om hon skojade men det gjorde hon inte. Vi gick tillbaka hem. Vi skyndade oss så gott vi kunde så att Lejla inte skulle bajsa på sig. Vi skyndade och skyndade. Vi fick panik. Till slut kom vi hem. Vi var glada för Lejla var bajsnödig. Vi sa åt henne att hon skulle gå på toa.
Lejla: Jag vill inte bajsa

Hon hade bara skojat med oss för hon ville till sin mamma, för vid den tiden var hon beroende av sin mamma. Vi skrattade. Lilla rackarunge :)

Nu ska jag sova för imorgon ska jag gå upp tidigt. Har ett möte på morgonen och sedan ska jag jobba.


Kommentarer
Postat av: sanna

hahaha! smart unge!

2008-11-05 @ 23:00:50
URL: http://snowaangel.blogg.se/
Postat av: Ronja

Haha, hon var då verkligen en liten rackarunge! :P

2008-11-06 @ 19:29:31
Postat av: Sara

Haha, ja hon var minnsan kreativ!

Mm vad bra tips med positiv bok=)

Borde nog fixa någon.. känner mig lagom deppad då regnet öser ner..

Vet du.. funderar på att dra å träna.. fast usch blir så rädd.. alla norskar.. jag otränad..

alla andra värsta tränade.. usch..

Vi får se;P

Vad görs själv gumman?

Kram

2008-11-09 @ 15:02:41
URL: http://darlene.blogg.se/
Postat av: Sara

Hehe ja barn e ju det=)

Mm ska försöka att träna..

men lönen kommer först i december.. så jag får vänta lite iaf;)

Hehe du har rätt jag ska inte bry mig.

Faktiskt bryr jag mig inte alls som förrut.. konstigt vad åldern kan göra med en!

Lika bra, får bygga upp lite kondis med löpning och walking;)

Tränar du något?

Ska svara dig ikväll! Måste sticka till jobbet nu.

Tack för hjälpen! Och för den fina bilden;)

Blev såå glad! Hehe, lyckades ju inte spara dem förra gången.. inte så teknisk av mig:S



Vad görs själv gumman?

Stor kram!

2008-11-10 @ 14:21:32
URL: http://darlene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0