Söndag

Innan jag ska sova, tänkte jag att jag skulle skriva om hur min vecka ha varit. Imorgon börjar en ny vecka, och det är helt otroligt att tiden ska gå fort när det inte borde göra. Dessutom är det en ny månad, november. Snart kommer snön antar jag. Då gäller det att man har varma kläder på sig så att man inte fryser för det är vad jag gör nu för tiden. Oavsett vad jag har för jacka, så fryser jag. Kanske dags att köpa en ny jacka? Dessutom letar jag efter en bra jacka, men hittar inte som jag blir förtjust i. Förresten... Mina föräldrar pratade med min morfar och morbror imorse. De sa att det är varmt i Bosnien. Varmt i november? Människor där har t-shirt på sig. Nu vill jag vara där.


Den här veckan har jag tagit lugnt för det mesta. Inte konstigt för jag har varit ledig i tre dagar fast jag skulle ha varit ledig i fyra dagar. I måndags eftermiddag sms personalchefen mig i sista minuten och frågade mig om jag inte kunde komma och jobba. Tur att man var hemma för jag var på stan innan jag fick sms:et. Det tog några minuter för mig att svara på hennes sms för jag visste inte om jag ville jobba eller inte trots att det var bara tre timmar jag skulle jobba. Jag sms personalchefen och sa att jag skulle kunde komma. På tjugo minuter hann jag. När jag kom dit, visste jag inte om jag skulle sitta i kassan eller stå i Förbutiken. Jag frågade personalchefen var jag skulle vara, kassa eller Förbutiken. Personalchefen sa att jag kunde bestämma :) Vad valde jag? Jo, självklart valde jag att sitta i kassan. Personalchefen skrattade. Till och med skrattade min arbetskollega C när jag ville ha hans nycklar för han vet om att jag inte tycker om att stå i Förbutiken. Ibland diggar jag mitt jobb ;)

Senare på kvällen kom Anna och Malin förbi, så det var trevligt att se de efter en lång tid :)


I tisdags var jag ledig. Inte bara jag utan min mamma var också ledig, så vi städade trots att jag hade städat i måndags.

Lite senare på eftermiddag cyklade jag till Anna och Malin, och hälsade på de en liten stund. Det var trevligt. Sen cyklade man hem för Vivvi och Miranda skulle komma förbi och hälsa på en liten stund.

Det var trevligt när de kom. Söta Miranda var jätteblyg, och tror att det berodde på min mamma och min syster var där också. Det värmde mitt hjärta när hon sa Sabinis till mig. Jag blir glad när hon kallar mig så : ) Lilla söta Miranda. Jag fick jättefina presenter från den familjen. Söta Miranda gjorde ett jättefint halsband som jag fick i födelsedagspresent. Så söt : ) Och söta Miranda var så glad när hon såg kexen som jag hade på bordet i vardagsrummet. Hon älskar de kexen. Ni skulle bara ha sett hennes ansikte som lyste upp. Lyste som en liten stjärna. Det gjorde mig glad att hon blev glad för kexen : ) Jag tycker om att göra människor glada. Samtidigt beror på vilka det är.


I onsdags träffade jag Ronja i några timmar. Först gick vi på stan och kollade efter en jacka för Ronja ville köpa en jacka. Vi hittade en men någon tog den sista storleken som hon skulle ha. Sen gick vi till Burger King. Jag åt en mellan pommes frites för jag skulle äta på en spansk restaurang med Regina så jag ville inte käka mycket. Efter Burger King gick jag och Ronja på stan igen. Sedan träffade jag Regina vid tre tiden. Vi två gick på stan. Hon handlade en del grejer. Sedan gick vi till den spanska restaurangen, Indigo. Där satt vi och åt mat, det var gott. Och mätt blev man. Det var trevligt :)

Senare på kvällen, kom Anna förbi hem till mig. Hon lånade mina glitter pennor. Och jag hjälpte henne med hennes personliga presentkort. Det var trevligt.


I torsdags gjorde jag inget speciellt förutom att jag hade ett ärende på stan. Efter det, då träffade jag Vivvi och Viktor på stan som var på väg att hämta Miranda. Det var ett tag sedan jag träffade Viktor. Söta Viktor. Jag tog hans napp från hans mun, och han kollade på den för han ville ha den tillbaka. Lite elak var jag ;)


I fredags och i lördags jobbade jag. Det gick bra.

Och idag gjorde jag inget speciellt. Jag och min mamma åkte till Marieberg och Ikea. Vi hittade inget speciellt. När vi kom hem, städade vi lite trots att min mamma gjorde det igår.

Min vecka har nog varit bra även om jag innerst har varit ledsen, men jag har haft roligt med dessa människor som jag har umgicks: Anna, Malin, Ronja, Regina, Vivvi och söta Miranda : )

Tusen tack till Vivvi och hennes familj för de fina presenter!
Miranda och Viktor finns alltid i mina tankar <3


Ronja, tusen tack för de fina två presenter som jag fick på Burger King. Jag tycker om den speciella tavlan som ser lite annorlunda ut. Ser ut som om tavlan är på häxornas tid. Den ska jag hänga på väggen i hallen i lägenheten. Den dagen när jag får en lägenhet. Jag tycker att det är en fint citat som det står på tavlan, och det står på engelska. På tavlan står det: " Truly great friends are hard to find... difficult to leave and impossible to forget. "
Fint citat?
Och på svenska om man ska översätta från engelska: 
" Verkligt stora vänner är svårt att hitta, svårt att lämna, och omöjligt att glömma. "


Kommentarer
Postat av: Sara

Naw, vilken fin tavla!

Förstår att du blev glad=)

Kul att du fick en sån fin vecka med trevligt folk;)

2008-11-02 @ 22:16:32
URL: http://darlene.blogg.se/
Postat av: Ronja

Varsågod för tavlan och den andra presenten gumman, jag är glad att du gillade dem :) Den kommer absolut passa i din lägenhet sen =) Vi får ses ngn dag i veckan! Tänker på dig! Puss å kram <3

2008-11-03 @ 23:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0