Tebladet, Länstidningen

Fram till måndag är jag ledig så det känns helt okej att vara ledig i några dagar i sträck för oftast har jag svårt med det på grund av hur jag mår. Nästa vecka jobbar jag bara i tre dagar, från måndag till onsdag. Sedan blir jag ledig i fyra dagar i sträck. Enligt mitt schema men man vet aldrig.

Idag på dagen hade jag en jobbig huvudvärk för det dunkade i mitt huvud. Det upplevde jag för några dagar sedan också. Jag börjar bli riktigt trött på att jag ska ha huvudvärk nästan varje dag för det är inte kul att ha huvudvärk. Man mår dåligt.
Och jag är också trött på att jag ska ta huvudvärkstabletter varje gång jag ska ha huvudvärk. Jag har aldrig upplevt med jobbiga huvudvärkar när jag gick i skolan eller när jag jobbade som timvikarie inom förskolan. Jag kanske borde gå till vårdcentralen och prata om min huvudvärk men det känns bara att det inte är värt. Kanske jag kunde prata med läkaren då när jag ska träffa nästa vecka på fredag för jag fick en tid angående om min mage som jag har haft problem sedan i maj. Det är inte bara stress jag upplever utan det är något som jag inte tål som finns i maten. Hoppas jag kan få göra en allergitest för jag sa att jag ville göra en allergitest. Det borde gå bra för det gick bra när jag var där i maj då träffade jag en läkare som jag pratade om sömnproblem som jag hade, som jag fortfarande har problem idag. Jag trodde att jag skulle få receptfri sömnmedicin för jag har provat med en receptfri medicin som jag tyckte att den inte funkade bra. Jag fick recept på sömnmedicinen som jag skulle hämta ut på apoteketet. Det blir samma läkare som jag träffade i maj. Funkar inte det här, får jag nog vända mig till de eller så får jag fortsätta att plåga mig själv.


Idag fick jag Tebladet, Länstidning i brevlådan. I den läste jag om Tebladstårtan. En patient på sjukhuset nominerade en läkare som har hjälpt patienten och hans familj mycket. Och läkaren fick en Tebladstårtan. Genast tänkte jag på ängel skrattis, om jag inte kunde nominera henne. Jag ska nog maila till de och nominera henne för jag tycker att hon förtjänar en Tebladstårta av många olika anledningar. Vad ballt om jag kunde skicka ett mail till de och nominera henne för det skulle göra mig väldigt glad. Samtidigt tänker jag också att detta är personligt, att jag inte ska detaljera mycket. Jag vet vad jag skulle säga. Jag vet vad jag inte skulle säga. Nu känns det lite pirrigt att jag inte vet vad jag ska göra. Vågar jag skicka ett mail till de? Borde jag ta den här chansen? Det kostar inte. Jag borde ta chansen. Jag vill att hon ska veta att hon är en fantastik människa för det är hon, och hon har ett hjärta som är av guld. Hon gör en toppen jobb.


Annars händer det inget speciellt. Jag saknar enormt mycket mina bästa sysslingar Lejla och Eldar. Lejla hade sagt att Eldar har mina kinder när jag var liten. Jag kan inte beskriva hur mycket jag saknar de, och jag kan inte heller beskriva hur mycket jag älskar de. Och sedan saknar jag också sötnosar Miranda och Viktor. De finns alltid i mina tankar. Jag saknar att höra när Miranda kallar mig Sabinis. Och jag vill se Viktor le när jag ler mot honom. När jag ler mot honom så ler han tillbaka men samtidigt vänder han bort. Han blir liksom blyg. Sötnosar!

Jag tror att jag har gjort rätt. Jag följde mitt hjärta för jag vet vad som är bäst för mig. Jag får lyssna på min syster och Sara. För en liten stund tänkte jag på den finaste ängel. Jag tänkte på det hon sa till mig, att jag måste göra det jag vill. Jag måste göra för min egen skull. Jag måste våga säga nej. Det har hon lärt mig för innan hon lärde mig det här, hade jag nog aldrig lärt mig det här. Och hon har rätt. Jag måste göra det jag vill. Jag måste följa mitt hjärta, och det är vad jag har gjort. Samtidigt är det här svårt, att den här situationen får mig att vilja fly från allting. Jag har känt mig så de senaste dagarna, att jag vill fly från allting men är medveten om att jag inte kan fly från mina problem. Man måste lösa de. Livet är en gåta.


Kommentarer
Postat av: Sara

Hehe, anytime sötnos=)

Alltid trevligt att prata med dig=)

Hehe, ja jag diggar oxå den bilden!

Vad skönt att du bestämde dig att vara snäll mot dig själv=)

Åhh, det var ju en toppeide det där att nominera Ängel skrattis! Tycker oxå hon e värd det=)

Hmm lät mindre bra med huvudvärk och mag och sömnproblem.. usch du måste verkligen få hjälp!

Så att du slipper dras med såna onödiga problem!



Mm ska ta det lugnt nu..

Vad görs gumman?

Kram

2008-11-14 @ 21:07:35
URL: http://darlene.blogg.se/
Postat av: Sara

Hehe klart jag hjälper dig med det=)

Mejla mig när du skrivit färdigt!



Ska iväg till Asker, där ska kusinens pojkväns band spela ikväll.. min första konsert.. känns så nervös.. för jag vet ju inte vilka jag kommer att träffa!?



Mm du har rätt i det=)

Trivs du bra på ditt jobb?



Mm är ju ledig hela helgen, känns skönt att göra något annat.. bara det att fritid är svårt annars.. tycker det är svårt när man får mer än en dag ledigt, hahaha.. ja borde inte klaga;P



Finns ju de som är arbetslösa..



Ska iväg till kusinen nu.. pirrpirr..

vet inte om jag ens har bra outfit!?

Du får se sen.. kusinen får då dokumentera min första outfit för uteliv på mycket mycket länge:S



Vad görs i helgen?



Stor kram på dig!!

Sötnosen min=)

2008-11-15 @ 14:53:25
URL: http://darlene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0