Magont

En ny vecka som har börjat idag, och jag är ledig. Idag ska jag inte göra mycket speciellt förutom att jag ska träffa Regina på eftermiddag så det blir trevligt. Det var ett tag sedan jag och hon umgicks med varandra. Jag måste bli bättre på det här men inte lätt när man börjar bli osäker på vänskap. Efter när jag har varit hos Regina ska jag nog ta en promenad för det är vad jag behöver. Jag behöver ta en frisk luft. Jag behöver rensa bort mina tankar. Jag behöver tänka på något annat men det är inte alltid lätt att tänka på något annat när det är negativa tankar som styr. Kanske jag som styr de negativa tankar som gör att jag tänker på det här. Det är så min hjärna fungerar. Som jag känner just nu, är jag trött på det här. Jag är trött på att det ska vara så här. Vissa dagar kan jag må bra medan andra dagar kan jag må dåligt vilket det skär i mitt hjärta för det är då jag känner att jag vill ge upp med allt men ändå inte.


Imorgon och på onsdag jobbar jag sent. Imorgon kommer jag att stå i Förbutiken vilket jag inte ser fram emot för att jag inte vill stå i Förbutiken för jag blir nervös att stå där. Jag blir osäker på mig själv. Jag tycker inte om det nya schemat.

På torsdag är jag ledig, och då ska jag träffa ängel skrattis. Det ser jag fram emot men samtidigt är jag lite nervös hur det ska gå. Jag ska gå på stan och måste hitta en klocka för mina kära föräldrar vill köpa en klocka till mig i födelsedagspresent. Jag sa att det får bli från de två. Dessutom behöver jag ingen present för jag är inte en sån person som vill ha presenter för det räcker att man gratulerar mig.  På fredag jobbar jag igen. I helgen händer det inte mycket speciellt förutom att jag fyller på söndag vilket jag inte ser fram emot för att jag inte tycker om att fylla år. Det skär i mitt hjärta att jag inte får fira min födelsedag i Bosnien för det är vad jag vill göra. Och jag tror inte att någon av oss i familjen tycker om att fira födelsedag för det är inte som förr. Vi vill fira födelsedagar, Bajram, nyår och 1:maj tillsammans med släktingar. Nej, jag ska inte deppa på min födelsedag. Nej, jag ska inte vara ledsen på min födelsedag för jag vill inte uppleva sorgen som jag gjorde förra året när jag fyllde år.


När det gäller magont, har haft ont i magen sedan i maj. I början hade jag ont i magen så fort jag fick mat i mig förutom sötsaker. Jag trodde att jag var allergisk mot något. Jag kollade inte upp det heller vilket jag skulle ha gjort det i början. Jag skulle ha gjort en allergitest. Nu för tiden får jag ont i magen oavsett om jag äter eller inte. Förra veckan tisdag var jag på vårdcentralen där jag väntade i 1 ½ timme för att få prata med en sjuksköterska. Gissa hur långt samtal jag hade med henne? Inte ens tio minuter hade jag samtal med henne. Hon trodde att jag hade magkatarr. Jag har haft tidigare magkatarr. Hon trodde inte att det bara var magkatarr utan även stress. Det var jobbigt att höra ordet stress för att jag vet att jag har känt mig stressad. Jag har känt mig stressad på jobbet och utanför jobbet. Jag vet inte hur jag ska hantera stress för jag är medveten om att jag inte ska stressa mig på jobbet för jag får inte. Jag får inte och jag vill inte vara stressad på jobbet på grund av personalchefen. Jag vill inte uppleva den dagen som jag upplevde på jobbet. Jag spydde på toaletten på jobbet. Jag kände hur illa jag mådde den dagen. Jag kände att min kropp skulle kollapsa snart men jag tvingade mig själv att kämpa hårt. Jag tvingade mig själv att stå ut med det här tills jag kände att jag måste ge upp. Och det gjorde jag. Min kropp orkade inte. Jag spydde. Jag är glad att personalchefen inte var på jobbet den dagen.

I alla fall sa sjuksköterskan att jag skulle äta tabletter för magkatarr. Det skulle jag äta i två veckor. Det är min andra vecka nu. Blir inte det bättre, skulle jag boka ringa och boka en tid hos läkare.

Jag har funderat länge om jag ska börja träna något. Jag kan träna när jag är ledig. Jag har gått och funderat på om jag inte ska satsa på simning för jag vill gärna simma. Jag har hört att simning är bra, både psykiskt och fysiskt. Och det skulle passa bra för mig eftersom jag är i den situationen just nu. Jag tror att det skulle vara bra för mig för jag skulle nog inte tänka mycket på negativa tankar om jag började simma några gånger i veckan. Jag kanske skulle känna mig friare i vattnet. Innan jag börjar köpa terminskort eller årskort, borde jag söka upp en läkare på grund av min andning. Min andning är nog sämre än vad det var tidigare för nu för tiden blir jag snabbare trött i benen när jag cyklar. Och jag blir lätt andfådd. Kanske jag kan få medicin? Kanske en starkare medicin än som jag hade tidigare? Kanske för att jag har gått upp i vikt vilket jag INTE vill. Jag vill inte gå upp i vikt. Jag vägrar bara så därför ska jag satsa ordentligt på långa promenader. Jag ska promenera 2-3 gånger i veckan. Jag cyklar nästan varje dag till jobbet. Jag har börjat träna min mage.

Nu borde jag klä på mig och cykla till affären och köpa vispgrädde till kladdkakan som jag bakade imorse. Sedan ska jag till Regina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0