Måndag kväll

Nyss var det helg. Nu är det måndag kväll. Tiden går alldeles för fort att jag snart inte hänger med tiden. Ibland kan tiden gå sakta. Andra stunden kan det gå fort vilket det gör att jag inte kan förstå hur fort kan tiden gå. Borde tiden gå fort eller ska tiden gå sakta?

Min helg har varit bra men ändå lite segt. I lördags var jag på stan med min mamma vilket det var trevligt men dock var vi trötta speciellt mamma. Hon var trött i sina ben medan jag var trött för övrigt. Kanske det berodde på att jag vaknade tidigt på morgonen och började måla. Målade mina känslor. Hur sjukt låter inte det? Jag menar... Jag är nästan vuxen, och jag målar mina känslor som jag upplever. Jag behöver inte detaljera mycket ;)

Och i lördags bakade vi tårta. En chokladtårta till min födelsedag då när jag fyllde år igår. Igår städade vi, men också tvättade. Samtidigt när vi städade och tvättade, bakade vi. Jag, min pappa och min syster åkte till Elgiganten för att lämna tillbaka min födelsedagspresent som min pappa hade köpt. Det var nämligen en videokamera som jag inte kommer att använda för att jag har en digitalkamera. Det är roligare med bilder än att spela in video för en bild säger mer än tusen ord. Självklart fick jag dåligt samvete när jag inte ville behålla presenten men jag sa till min kära pappa i början att jag vill att klockan ska vara från honom och mamma. Dessutom sa min mamma och syster till honom att jag inte kommer vilja ha en videokamera, att jag inte kommer att använda den mycket. Han borde ha lyssnat på de men det gjorde han inte. Det får bli något annat. Det kanske får bli en plasma tv istället, eller något annat.

Just det... När vi parkerade utanför Elgiganten, låg det ett par skor på parkeringen som någon inte ville ha utan lämnade de kvar där. Vad gjorde min pappa? Jo, han tog ena skor och satte på egen ena sko. Han larvade lite på parkeringen vilket det gjorde att jag och min syster skrattade men samtidigt tyckte jag att det var lite pinsamt tanken på att det fanns de som såg det. Han larvade inte bara på parkeringen utan också lite i butiken. 
Min syster och hennes sambo kom och hälsade på mig för att fira mig. Vi åt middag och fikade. Vi spelade också biljard så det var trevligt :) Jag fick även presenter från de. Sen har man fått en massa sms från kompisar som gratulerade mig så det var fint av de :) Min morbrors flickvän sms mig och gratulerade vilket jag tyckte att det var väldigt snällt av henne för jag blev väldigt glad när jag fick hennes sms : )


Hur det känns att vara ett år äldre, känns det hemskt för jag tycker inte om att fylla år. Jag vill inte bli äldre så jag börjar bli rädd att bli äldre för varje år. Det är läskigt.

Nog om hur det känns att vara ett år äldre, hade jag en bra dag på min födelsedag igår även om man saknar en del släktingar som man ville vara med.


Den här veckan som kommer händer inte det mycket speciellt. Den här veckan jobbar jag fyra dagar så det känns helt okej även om man börjar känna nu att man är besviken på personalchefen på grund av tjänsten som jag trodde att jag hade fått för hon sa i början att jag fick den tjänsten, men nu vet jag inte längre. Allt är krångligt. När jag fick veta det här, blev jag väldigt förvånad. I början var jag inte sur eller arg på henne men de senaste dagarna har jag känt den här jobbiga känslan, att jag är arg. Och det är jag men mest känner jag mig sårad. Jag försöker inte tänka på det här men det är lite svårt att släppa. När jag fick veta det här, har jag tappat lusten att gå till jobbet som t.ex. imorse... Jag ville inte jobba för jag hade ont i huvudet. Jag var trött. Jag var seg. Egentligen tror jag att jag inte mådde bra på grund av jobbet. Jag tycker om att jobba men just nu känns det för jävligt att det ska vara så här. Ena stunden säger hon så här. Nästa stund säger hon en annan sak. Jag vet inte vad jag ska tro längre. Jag vet inte om jag kan lita på henne längre. Det känns som om hon har svikit mig även om jag vet att hon vill att jag ska jobba kvar där. Den dagen när jag frågade henne om jag fick tjejens helg, sa hon att jag fick tjejens helg. ( En tjej slutade jobba med personalchefens helg för hon hade fått ett annat jobb, och jag sökte den tjänsten. ) Den tjänsten fick jag fast nu verkar det som om jag inte hade fått det. Det känns som om det är hit och dit med schema när det handlar om personalen. Det gäller samma sak med tjänsten, att det är hit och dit. Det här suger. Jag blir arg när jag tänker på det här. Och jag borde inte vara arg när jag tänker på det här för det hjälper inte att vara arg. Det hjälper bara om man ska skrika på en person som man är arg på. Jag kan inte skrika på min personalchef även om jag vill kunna göra det. Tur att man är ledig imorgon för jag ska försöka inte tänka på mitt jobb för det vill jag inte göra. Vad jag ska göra imorgon, ska jag ta det lugnt. Blir det fint väder imorgon, ska jag promenera för det behöver jag. På onsdag och torsdag jobbar jag. På fredag är jag ledig. På lördag jobbar jag fast det är min helg. Jag skulle också ha jobbat på söndag men får bara jobba på lördag vilket det suger.


Annars händer det inget speciellt. Jag ska ta det lugnt för det är vad jag behöver. Egentligen behöver jag komma bort härifrån. Jag behöver rensa bort mina tankar och känslor. Jag ska försöka promenera mycket den här veckan för att rensa bort mina tankar, fast när jag promenerar tänker man alltid på något. Antingen är det negativa eller positiva tankar. Ibland händer det att att jag tänker på båda tankar, både negativa och positiva tankar.

Och just det... Igår pratade jag med min söta syssling Lejla för att hon ville gratulera mig på födelsedagen.
Lejla: Hur gammal är du?
Jag: Jag är 23 år.
Lejla: Jaha.
Jag: Lejla, jag är så gammal.
Lejla: Nej, det är du inte.
Jag: Jo, jag är gammal.
Lejla: Nej, du är inte alls gammal.

Min lilla söta prinsessa, vad jag saknar dig men också din lillebror!


Kommentarer
Postat av: sanna

tack för att vardagsrummet ser fint ut :)

vad tråkigt det där med jobbet...=/ hoppas det löser sig! men det gör det nog ska du se ;)

2008-10-15 @ 15:53:28
URL: http://snowaangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0