Såpbubbla

Jag börjar bli riktigt trött nu, att jag borde gå och sova för jag behöver en bra sömn för i natt har jag inte kunnat sova jättebra. Dessutom kom jag 13 minuter försenat till jobbet. Jag hade planerat att vakna klockan fem på morgonen trots att jag skulle börja jobba klockan sju men ändå ville jag vakna fem på morgonen. Fråga mig inte varför. Jag ställde alarm på min mobil. Tydligen så stängde jag av alarmet, jag minns inte riktigt på grund av tabletten. Den gjorde att jag vaknade sent för jag vaknade halv sju imorse. Sen hade jag också huvudvärk vilket det var jobbigt för då blir jag lite seg, och det var jag imorse när jag kom till jobbet. Jag kom till jobbet, det är huvudsaken. Det gick bra att jobba idag men lite konstigt bara för jag har varit ledig sedan i tisdags. I början hade jag jättesvårt att vara ledig i några dagar i sträck. Jag försökte lära mig det, och det lyckades jag lite. Nu verka det som om jag har svårt med det igen av någon anledning. Att vara ledig i några dagar i sträck, funkar inte alls bra för mig nu för tiden, men som tur träffade jag en del kompisar, och det var trevligt även om man var ledsen inom mig men jag hade kul när jag umgicks med de.


När jag var på jobbet idag, kom stamkunden som ofta brukar komma på mitt jobb och handla. Jag hade stängt kassan men kom ändå fram till mig. Jag tyckte genast att det var obehagligt att jag ville bara gå ifrån honom. Han pratade lite med mig och sen ställde han en fråga om en vara. När han gick, gick jag raka vägen till personalchefen och visade för henne vem kunden var som jag förra veckan berättade för henne, att jag mötte honom på stan. Hon ville att jag skulle visa vem han är, och det gjorde jag. Hon sa åt mig att jag skulle gå till lager och vara där en stund tills stamkunden inte var kvar längre i butiken. Det dröjde säkert tio till femton minuter innan jag kunde vara på golvet igen för då var han inte kvar längre. Jag lär träffa honom i framöver, och jag kommer säkert att smita från honom så fort jag ser för jag tycker att det är obehagligt. Det är obehagligt att han alltid ska komma till mig och fråga mig om något. Nästa gång jag skriver blogg, ska jag berätta vad jag mumlar om.

Jag jobbade fram till klockan 16.00 idag så det var skönt att sluta tidigare för det är inte ofta jag får sluta utan jag jobbar ofta sent. Fast på måndag slutar jag väldigt tidigt för då slutar jag klockan 12.30. Härlig tid :)

Efter jobbet, cyklade man hem och bytte om. Sen cyklade man till stan och köpte en nattbelysning men också en såpbubbla. Inte trodde jag att jag skulle köpa en såpbubbla men det får jag skylla på en viss speciell person : ) Ett tips som jag fick. När jag fick höra om det här, tyckte jag att det var roligt, men ocks gulligt. Jag tyckte också att det var fjantigt, men jag ska testa det när jag behöver det. Få se om det funkar.


Ikväll åt man min favoritpizza. Jag och min mamma delade på den. Och vi blev mätta.

Nej, nu ska jag sova för jag ska jobba imorgon fast jag skulle ha varit ledig i helgen. Jag var osäker om jag ville jobba på grund av gruppen men till slut bestämde jag mig att jag jobbar imorgon för det är röd-dag, och då får man dubbelt betalt. Det är mitt tredje helg jag jobbar. Och nästa helg jobbar jag också vilket det innebär att jag har jobbat fyra helger i sträck. Imorgon efter jobbet, ska jag bara ta det lugnt.

För tredje gången... Nu ska jag sova.
God natt!


Kommentarer
Postat av: Rasmus

Halloween och Alla helgona är här, vad kul, bortsett från det tråkiga vädret. Men det är klart, den första snön har ju kommit. Har den kommit hos er också? Snygg blogg föresten, har du sett min?

2008-10-31 @ 22:40:11
URL: http://rollywood.blogg.se/
Postat av: Sara

Usch, tråkig att försova sig, om det hjälper.. jag har oxå gjort det:S

Vad är det för äckel du har som kund?

Börjar låta som det är något creepy..

Visst för att det är kul att någon kund är trevlig.. men det finns gränser!

Förresten jag diggar dina vingar du hade på studenten=)

Kram

2008-11-01 @ 13:26:54
URL: http://darlene.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha, ja du har nog rätt, gillade nog aldrig Coop så mycket.. bara min attans arbetsmoral som fick mig att jobba som en galning:P

Åhh, har du mitt läppstift?

Trodde den var evigt förlorad..

Kan du inte ta å skriva om dessa äckel snart?

Vi kan jämföra våra kunder, hehe;)

Har oxå nåra skummisar, försöker dock duktigt att förtränga sånt.

Ja försovning är skit, men ja behöver knappast oroa mig för det;) 3 minuters gångväg sätter inga stora krav!

Trivs du på jobbet trots de där creepy people?

Hehe, jooo tänkte göra det men visste inte tillräckligt med personer.. hmm, vill du bli utmanad?

Kram å puss gumman!

2008-11-02 @ 18:31:26
URL: http://darlene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0