En söt historia

Häromdan tänkte jag på Mirandas födelsedag när jag var hemma hos henne när hon fyllde tre år i augusti. Hela tiden har jag velat att skriva om den här lilla söta historia som handlar om hennes kommentar men jag har alltid skjutit upp men nu får jag passa på att skriva denna historia nu när man är ledig i några timmar innan jag ska börja jobba. Jag börjar inte jobba förrän klockan 14.30-19.15 så det är inte många timmar jag jobbar idag.


Jag var hemma hos Miranda när hon fyllde tre år i augusti. Hon hade Pippi-kläder på sig. Hon var jättesöt när hon klädde ut sig till Pippi. När en del gäster hade kommit och hon öppnade sina presenter. Det var många presenter hon fick. Hon fick mer presenter än vad jag fick när jag var liten. En av de fick hon en flaska, såpbubblor som hon gärna ville testa. Jag och Miranda gick till balkongen och testade. Hon tyckte att det var roligt med såpbubblor så det var härligt att se henne glad. Hon lyste som en liten stjärna. Vi två var en lång stund på balkongen vilket det var roligt. Vi skrattade : ) Hon satt sig en liten stund och fixade sin Pippi-strumpa. Plötsligt såg jag att hon kissade på sig. Miranda satt kvar för hon ville inte stå upp. Jag tyckte synd om henne för det här var andra gången hon kissade på sig när jag var där. Jag sa till Vivvi att Miranda hade kissat på sig. Vivvi kom fram och tog med Miranda till toaletten.

Vivvi: " Det är andra gången hon kissar på sig när du är här. "
Jag sa förlåt men samtidigt tog jag kommentaren som positivt eftersom jag visste vad hon menade. När en unge har roligt med en person, glömmer ungen att gå på toa. Det var det som hände med Miranda. Hon hade roligt att hon glömde bort att hon måste gå på toa och kissa.

När Miranda var på toaletten sa hon något roligt som vi andra skrattade. Jag kommer aldrig att glömma bort det hon sa.

Miranda: Pippi brukar väl inte kissa på sig?!
Hon började nästan gråta.
Jag: Det gör inget om du kissade på dig, det är inte farligt.

Sedan fortsatte vi leka som vanligt.

Vilken härlig unge :)
<3

Söt historia?


Kommentarer
Postat av: EvlajnDesign

Hej! Jag fick ditt brev med pengarna idag - Tack så mycket :) Det gav mig en boost att orka fortsätta med att göra designer, även om det blir jobbigt ibland :)

2008-09-22 @ 15:50:38
URL: http://evlajndesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0