Strah.

Tänk om jag bara kunde få slippa den här jobbiga strah som jag upplever i kroppen för jag orkar inte med strah längre som jag har haft i några år. Som har följt med mig i några år, som jag egentligen inte vill uppleva. Det är okej att jag kan uppleva strah då och då men ska jag uppleva det ofta? Snarare, att jag upplever det varje dag som jag tycker att det är jobbigt. När jag upplever strah, vet jag inte vad jag ska göra. En jobbig situation som man helst inte vill vara i. En jobbig situation som man helst vill slippa.

Och det finns en plats där jag inte upplever strah, och det är i kära hemlandet Bosnien. I somras upplevde jag inte strah förutom den helgen men det fanns anledning till varför jag upplevde den jobbiga strah. Den helgen var jag inte mig själv. Den helgen var jag i min egen värld. Den helgen kunde jag inte alls le eller skratta. Den helgen hade jag ont i huvudet, och jag mådde dåligt. Det var som om jag ville försvinna, som om jag ville dö. Det var en jobbig helg som jag har varit med om i somras för det här hände en vecka innan jag och mina föräldrar skulle åka tillbaka till Sverige från semestern.

Att åka till Bosnien är min terapi. Där kan jag tänka på mig själv. Där kan jag känna mig levande. Där kan jag slippa uppleva strah. Där behöver jag inte tänka så mycket på mina problem. Där behöver jag inte tänka så mycket på människor i Sverige utan de människor som jag tänker på, är människor i Bosnien.

Innan jag avslutar dagens inlägg, vill jag tacka min familj som valde Örebro. Hade de inte valt Örebro, hade jag förmodligen mått dåligt. Stort tack till de som tänkte på mig i första hand! Och tack för kärleken som de visar! Av hela mitt hjärta kommer jag alltid älska min familj för de betyder mycket för mig! Min familj och en del av mina släktingar är de starkaste människor jag vet!

Det är inte bara min familj som jag vill tacka utan jag vill också tacka fina Tiina som finns här! Stort tack till henne för allt! Stort tack till henne för de fina meningar som man har fått höra, som alltid kommer att finnas i mitt hjärta! En av de finaste människor jag har mött i mitt liv!

Kommentarer
Postat av: TinA

det är också skönt för oss andra "utomstående" att veta att du åtminstone har kommit på vad som får dig att må bättre =) tex att Bosnien är som terapi för dig, att Örebro trots allt får dig må bättre än vad en annan stad kanske har gjort, och dina fina vänner =)

2009-12-04 @ 22:22:59
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: sanna

haha ja smeten är alltid godast :)

mm lussekatter är gott, synd bara att saffran är dyrt nu =/ Du får ta o åka till bosnien i sommar igen ;) kram

2009-12-05 @ 12:32:34
URL: http://snowaangel.blogg.se/
Postat av: Ronja

Jag är otroligt glad att din familj valde Örebro, för annars skulle jag inte ha träffat en sån underbar vän som du! :D <3

2009-12-09 @ 21:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0