Äntligen helg :)

Efter den sjätte dagen på den nya månaden februari, har äntligen helgen kommit för jag är ledig. Efter två helger jag har jobbat, är det min första helg jag är ledig. Nästa helg jobbar jag så det är nog bra att jag ska ta det lugnt i helgen. I helgen ska jag inte göra mycket speciellt och har inte planerat mycket heller utan jag ska bara ta det lugnt för det är vad jag behöver.

Hela veckan förutom i onsdags har jag börjat klockan halv sju på morgonen. Om jag ska vara ärlig, har det varit jobbigt att stiga upp tidigt på morgonen för jag har velat att sova. Lite trött har man varit på morgonen men sen har man blivit pigg trots hur tidigt jag har börjat jobba. I måndags slutade jag klockan 14.00. I tisdags slutade jag klockan 12.00 för jag hade en tid, 13.00 på vårdcentralen. I onsdags var jag ledig. Igår slutade jag 13.45, och idag slutade jag klockan 13.00. Idag var det en jobbig dag måste jag säga. Det första var jag trött, att jag ville bara sova. Det andra mådde jag inte alls bra. Det tredje hade jag huvudvärk. Det fjärde blev det tryck i mina öron. Det femte var jag arg för allting speciellt var jag arg på min arbetskollega som tjatar på mig om utbildning, att jag snart inte orkar höra om utbildningen längre. Jag vet att jag vill utbilda mig vidare. Jag vet att jag vill plugga något ämne men inte just nu. Och det är jobbigt att känna press från honom, och jag vet att han inte menar illa utan vill bara väl. Det förstår jag men jag orkar inte höra om utbildning just nu för just nu vill jag bara fokusera på mig själv. Jag vill fokusera på dumma uppgiften. Jag vill fokusera på ängel skrattis. Jag vill fokusera på långa farbror. Och just nu fokuserar jag eller har börjat fundera på min semester, hur många veckor semester ska jag ta.

Arbetskollegan sa att jag kunde ha blivit klart med utbildning om jag hade börjat plugga direkt efter gymnasiet. Mitt mål var inte att börja plugga efter gymnasiet utan det var att jobba, det var det första jag tänkte på. Jag är inte arbetslös. Jag har ett jobb som jag är tacksam för. Jag sitter inte hemma och glor på TV. Egentligen borde han sluta tjata för jag sa till honom att jag inte är arbetslös för jag kunde ha valt att vara det men det gjorde jag inte. Den människan lyssnar inte på mig. Just det... Finns det någon människa som lyssnar på mig? Det är därför jag hatar att säga vad jag tycker för jag vet att ingen vill lyssna på mig det jag har att säga. Så jag har varit arg inom mig att jag har velat slänga grejer på golvet. Varför? Därför att det skär i mitt hjärta, att jag snart inte vet vad jag ska göra. Så egentligen är det en piss dag idag. Behöver jag semester nu? Ja, tack ;)


Imorgon lördag kommer Sandra förbi och lämnar sin lilla kanin som jag ska ta hand om till på söndag. Jag ska göra mitt bästa att ta hand om hennes lilla kaning men samtidigt är jag lite nervös och orolig för det är första gången jag tar hand om någons husdjur. Det viktigaste är att hennes lilla kanin får mat och vatten, och det ska hon få.

Imorgon kväll ska jag och familjen på en 50 års fest för min systers sambos mamma fyller år så det blir nog trevligt.  

Och jag funderar på om jag inte ska ta en simtur imorgon bitti för sist jag simmade, var förra veckan. Jag hade tänkt simma i söndags, förra veckan men då jobbade jag. Så jag kanske kunde ta det imorgon bitti men också på söndag.

På söndag ska jag bara ta det lugnt. Ronja kunde inte ses så vi får ses på onsdag istället för då är jag ledig :) Sen så börjar nya säsongen av One Tree Hill som jag och min mamma ska titta på.


Nu ska jag äta kvällsmat för jag har inte ätit mat idag. Det blir makaroner och mammas goda köttfärssås. Skriver senare ett andra inlägg om en söt historia som jag måste skriva om. :)


Kommentarer
Postat av: TinA

Fan vad drygt med en arbetskollega som inte lyssnar på dig! >=O och det är inte alls många som pluggar direkt efter gymnasiet. dom flesta är ju skoltrötta efter hundra år i framför skolbänken, tror han då att man vill fortsätta plugga då? Näe, han får gärna diskutera om sånt här, men han ska lyssna och respektera det du har att säga också. Om han nu vill veta, alltså. Dumt.



Jag kan mycket väl förstå att du inte vill berätta hur du vill ha det, om ingen ändå godtar dina åsikter. Men först och främst ska ju DU må bra av det DU gör. :)



<3

2009-02-06 @ 19:38:15
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Ronja

Jag håller med Tina, verkligen drygt av honom att prata på om utbildning. Vad har han med saken att göra? Det är ditt val, du som bestämmer om och när du vill plugga. Precis som Tina säger så är de flesta ju skoltrötta efter gymnasiet och man vill hellre satsa på jobb. Och det gjorde du helt rätt i, du följde ditt hjärta. När du vill plugga, det avgör du själv. Ingen annan ska lägga sig i.

2009-02-06 @ 20:04:02
Postat av: Ronja

Ser fram emot att träffa dig på onsdag, det ska bli najs! :)



<3

2009-02-06 @ 20:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0