Kryddiga äpplen med kanelglass.

En av de godaste efterrätt jag har ätit :) Jag rekommenderar att ni själva ska prova den här efterrätten.
Receptet tog jag från mataffären, och det kommer från hemsidan ICA.se.
När jag gjorde den här efterrätten, hade jag inte kardemummakärnor för jag hade inte hemma.

Kryddiga äpplen med kanelglass
4 portioner

4-6 äpplen
2 msk smör eller margarin
2 msk brun farin eller råsocker
2 tsk stötta kardemummakärnor
rivet citronskal
2 msk pressad citronsaft

Tillbehör
vaniljglass
malen kanel

Gör så här:

1. Kärna ur och skär äpplena i klyftor. ( Skala inte bort skalet. )

2. Hetta upp matfettet i en stekpanna. Lägg i äppelklyftor och stek dem i några minuter.

3. Blanda ner socker, kardemumma och citronsaft och låt dem sjuda mjuka. Strö över citronskal.

4. Rör glassen mjuk och blanda ner kanel efter smak.

5. Servera med kanelglass.

Lycka till! :)

Kommentarer
Postat av: Anna

låter gott får prova nångång ;)

2009-02-17 @ 09:52:42
URL: http://kramigaspittfire.blogspot.com
Postat av: Ronja

oj det där lät riktigt gott, det måste jag testa :)

2009-02-17 @ 21:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0