Halkskydd

Förra veckan hade min mamma en kund som frågade efter halkskydd. Halkskydd har vi bara till badkaret.

Min mamma och kunden:

Kunden: Har ni halkskydd?
Min mamma: Ja, det har vi.
Kunden följer med min mamma till avdelningen och visar halkskydd.
Min mamma: Här har vi halkskydd.
Kunden: Hur använder man halkskydden? Hur sätter man på de?
Min mamma: Vad ska du använda den till?
Kunden: Hade tänkt använt de till skorna, så jag inte halkar.
Min mamma: Den här är halkskydd som man använder till badkaret.
Kunden: Jaha.

Min mamma garvade efteråt. När jag fick höra, så skrattade jag också. Jag undrade om kunden inte skämdes för hon vet väl hur en halkskydd ser ut som man använder till badkaret. Dessutom har vi både gröna och vita halkskyddar, eller är det bara gröna. Den halkskydden som vi har, den är ganska stor och är gjord av PVC-plats.

Rolig kund va? Och kan ni gissa om kunden var svensk eller invandrare?
Kommentera, så får ni veta ikväll. Skriver en inlägg ikväll :)


Kommentarer
Postat av: tess

Haha det måste varit en svensk. Låter som en dum svenne ;)

2009-01-22 @ 10:09:11
Postat av: sanna

Hahahahaha! va kul =) helt klart en svensk! =P

2009-01-22 @ 16:13:30
URL: http://snowaangel.blogg.se/
Postat av: Sara

Japp, helt klart en svensk;P

2009-01-22 @ 16:20:37
URL: http://darlene.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha, så roligt :P en svensk gissar jag på :P

2009-01-22 @ 16:44:58
Postat av: Ronja

Det var jag som skrev den sista kommentaren :P

2009-01-22 @ 19:21:48
Postat av: TinA

haha erkänn att det var en svensk bara för det? :D

2009-01-22 @ 20:52:42
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0