Måndag

Det är redan tredje veckan. Här går tiden fort för nyss tänkte jag att min syster och hennes sambo har varit tillsammans i tre år. I torsdags var det deras tre års dag. Här går tiden fort för jag kan inte fatta att det har gått tre år för de. Hur de firade, åkte de till Stockholm i fredags och kom hem i lördags kväll. Sötaste paret :) Av hela mitt hjärta är jag glad att de två hittade varandra för de är så söta ihop. Det är många som har sagt att de är fina ihop.
Idag jobbar jag inte så man ska ta det lugnt. Den här veckan har jag inga arbetstider så jag vet inte om jag kommer att jobba eller inte. Jobbar jag inte den här veckan, får jag väl passa på att träffa en del kompisar för det var ett tag sen.

Hur min helg har varit, har jag och familjen haft besök. Min moster och hennes familj kom i lördags för att övernatta hos oss. Sist jag träffade de var förra året sommar då när jag var i Bosnien. Vi åt middag. Jag var verkligen mätt för jag åt soppa, bosnisk paj, kyckling med klyftpotatis och en god sallad. Efter maten åt man efterrätt: äppelpaj med vaniljsås. Jag och mina kusiner kollade på två filmer. Familjen hade tagit med sin lilla hund, Dixie. Hunden är så söt. Och han var väldig lugn i lördags. Han skällde ingenting förutom när han lät ledsen när min moster och hennes man skulle hämta sina saker från bilen. Han hoppade inte på möblerna. Och han tuggade inte heller på möbler som andra hundar kan göra. Han lyssnar vad familjen säger till honom. Han kan dansa. Dessutom är han riktigt bortskämd. Jag skulle aldrig skämma bort mitt husdjur om jag hade. I lördags hände det en rolig sak med Dixie som vi andra skrattade åt förutom män som satt i köket och pratade. Det han gjorde, var att han juckade. Han juckade med sin lilla gosedjur, kossan som han tycker väldigt mycket om. Han och hans lilla kossa. Jag skulle ha spelat in video från mobilen.

Igår morse åkte min moster och hennes familj vidare till Sälen, så därför sov de hos oss. De bor i Skåne så det är en lång bit att köra. Efter de hade åkt, städade vi hemma. Vi tvättade också. Jag cyklade till stan och lämnade tillbaka en tunika som jag hade köpt. Den var lite stor.


Tidigare skrev jag ett inlägg om att jag ska till läkare den 22 januari för jag hade fått kallelse. I början trodde jag att jag skulle få veta svar om blodprovet som jag gjorde men också ett annat test som jag gjorde här hemma i tre dagar. Jag tänkte även att jag kanske skulle få veta prov på den undersökningen som jag var på. Gastroskopi som jag gjorde i november. Nu behöver jag inte oroa mig för det för att jag har fått prov på den undersökningen som jag var på. Hur jag fick veta det, är att jag fick post från vårdcentralen. Det hamnade i min farfars lägenhet när jag och min yngsta kusin skulle gå upp och hämta två extra sängar i lördags. Det hade kommit post till farfar. En av de var till mig. Det var från vårdcentralen jag hade fått. Min mamma har inte varit i hans lägenhet på tre veckor, så det måste ha kommit i slutet av december. I början tänkte jag att jag kanske hade fått en tid hos en gynekolog för att förra året avbokade jag på grund av att jag hade min röd-vecka. Men det var inte det utan det var prov på undersökningen som jag var på. Läkare skrev att det visar inga tecken på magkatarr eller liknande. Inte trodde jag att man kunde kolla upp magkatarr med gastroskopi. Jag vet vad magkatarr är. Jag vet hur det känns att ha magkatarr för jag har haft det tidigare. Jag fick magkatarr när jag var på en klassresa i Paris på högstadiet. Det var olika anledningar till varför jag fick det. Hur som helst varför jag fick kallelse till läkare, är att jag ska göra en annan undersökning som jag inte ser fram emot. Jag kollade upp på nätet om den undersökningen, hur det egentligen fungerar. Det jag läste, blev jag rädd men också orolig. Jag kommer nog att vara orolig till dess. Jag vill bara att mitt magproblem ska gå över för jag börjar bli riktigt trött på det här. Den dagen när jag ska till läkare, kommer jag inte vilja jobba. Det måste jag tala om för personalchefen men också ska man skriva på mitt papper som hon har, så hon inte glömmer bort det.

Som sagt ska jag inte göra något speciellt idag förutom att jag ska ha ett möte på eftermiddag. Det ser jag fram emot :) Längtar men är lite nervös.


Kommentarer
Postat av: TinA

hoppas mötet blir finemang :)

2009-01-12 @ 15:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0