Fredag kväll

Äntligen har jag fått nya arbetstider för det var ett tag sen jag jobbade i några dagar i sträck. Igår jobbade jag för första gången på 13 dagar så det var verkligen ett tag sen jag jobbade. Jag har även jobbat idag fast det var inte många arbetstimmar. Det var från klockan 16.00-19.15. Jag kommer att jobba fram till nu på tisdag. På onsdag är jag ledig för då har jag jobbat sex dagar i sträck. Sen jobbar jag också på torsdag nästa vecka.
Personalchefen och jag sms varandra angående om arbetstider. Jag får nog säga till henne att hon får gärna ringa mig om det är lättare för henne. Först var det frågan om jag kunde jobba på måndag och tisdag. Det kunde jag. Sen så frågade hon om jag kunde jobba nästa vecka på torsdag. Den arbetstiden visste jag redan om. Sen så frågade hon mig om jag kunde jobba idag och i helgen, det kunde jag också :) Nu blir det mera arbetstimmar för den här månaden :) Ju mer arbetstimmar jag jobbar, får jag mer lön.

Jag har inte bara jobbat utan jag har även varit på stan en kort stund. Jag köpte hobbypapper, penna och foundation. Jag har också köpt en present till Vivvi som fyller år nästa vecka på fredag. Jag ser fram emot att ge presenter till henne. Tror att hon kommer att bli glad. Och jag kommer inte ens jobba nästa vecka på fredag för jag skrev på ett papper som personalchefen har, att jag inte kan jobba. Jag skriver aldrig varför jag inte kan jobba. Och jag behöver inte heller ha en förklaring för jag är extra personal så jag har rätt att säga nej till jobbet om någon frågar mig om jag kan jobba. Varför jag inte kan jobba nästa fredag är för att jag ska träffa ängel skrattis och Vivvi fyller år, så jag har tänkt ge henne presenter. Lite lustigt när jag tänker på nästa fredag för att förra året träffade jag ängel skrattis på samma dag när Vivvi fyllde år. Nu blir det så igen :) Det blir nog en bra dag fast jag vill inte hoppas för mycket.


Slaviti... När det gäller den här situationen gör mig lite orolig, att jag inte vet vad jag ska göra. Jag vet inte om jag ska lyssna på mitt hjärta. Eller om jag ska lyssna på min dumma hjärna. Jag lär nog lyssna på min dumma hjärna fast jag vet att jag vill lyssna på mitt hjärta. Lyssnar jag på min dumma hjärna, kommer jag säkert få dåligt samvete efteråt. Just nu skulle jag behöva ha ängel skrattis råd. Eller så skulle man behöva ha den finaste ängels råd för hon vet hur jag kan vara när det gäller den här situationen. Hon skulle säkert säga: Det är bara du som vet hur du vill göra. Lyssna på ditt hjärta. Det sa hon på ett ungefär när jag hade lite problem med detta. Och ängel skrattis skulle också säga så om jag behövde hennes råd.


Det är så jobbigt med negativa tankar och negativa känslor.

Och ja... Jag har två världens bästa änglar som har osynliga vingar!!
Att tänka på de... Inom mig blir jag glad för de är speciella människor. Det går inte beskriva :)

Kommentarer
Postat av: tess

Ang slaviti, vet ej vad du är orolig för. Om det är att vara där eller att dricka. Men vilket av de som det än gäller så håller jag med "skrattis" följ ditt hjärta. Om du känner att du inte vill något, så finns det inget som säger att du ska göra det.

Så gör inget du inte vill. Det är ens egna känslor och viljor som går före andras i sådana situationer. Ingen blir ledsen eller arg om du väljer bort det ena eller det andra. Eller båda två. Jag ska väl bara tala för mig själv och inte alla andra, även om jag tror de håller med mig. Så känner jag såhär..hellre en kompis som gör som hon vill och mår bra. Även om hon är nykter eller stannar hemma. Än en kompis som kommer mår dåligt och super ner sig. Det är det sista jag vill uppleva. Följ ditt hjärta och skit i vad vi andra tycker, det är inte det viktiga. Och vill du veta vad vi tycker, så är det ditt hjärtas beslut som vi tycker.

2009-01-24 @ 09:53:59
Postat av: TinA

Jag håller med Tess där. Jag minns förra året då du sa att du inte vill dricka trots att folk tjatar på dig angående det, eller att du känner en skyldighet att dricka när du är bjuden på någons fest. Men du har inga skyldigheter alls, mer än att tacka ja eller nej till festen (och vara trevlig såklart, inte så kul om man sa elaka saker till någon o startar bråk precis :P).



Nä, men du vet ju själv att ditt hjärta säger det du vill göra. Magkänslan säger oftast sitt också.

Hoppas du väljer det som känns rätt.



<3

2009-01-24 @ 14:04:38
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0