Mobilen avstängd.

Det var inte igår jag uppdaterade min blogg utan det har gått två veckor sedan jag uppdaterade min blogg sist, så det kanske är på tiden att jag skriver ett inlägg om mobilen.

Min mobil är avstängd i några dagar vilket jag började göra med det igår förmiddag. Att jag har stängt av mobilen, är för att jag behöver ta en paus från mobilen för jag orkar inte med sms eller samtal just nu. Det är kanske inte bra att jag har mobilen avstängd på grund av jobbet i fall dem på jobbet skulle ringa eller sms mig och fråga om jag kan jobba men eftersom dem inte har ringt eller sms mig på några veckor så tror jag att det inte blir några problem att jag har mobilen avstängd i några dagar. Sista sms som jag fick från jobbet, var i onsdags för då frågade personalchefen om jag kunde jobba torsdag och fredag, det vill säga att jag jobbade igår och idag.

Att jag har valt att ha mobilen avstängd i några dagar, finns det olika anledningar till varför jag gör det.
Det största anledningen var sms:et som jag hade fått i onsdags. Det sms:et som jag hade fått, var jobbigt att läsa vilket det gjorde att jag fick negativa känslor, att jag till slut fick ont i magen. Det får jag när jag känner mig stressad eller pressad när jag har mina negativa tankar eller känslor, eller om det är människor som gör att jag blir stressad eller pressad.
Jag visste inte vad jag skulle göra men det enda jag visste var, att jag skulle lyssna på mitt hjärta. Jag skulle lyssna på min kropp som reagerade på ett negativt sätt på grund av sms. Jag lyssnade på mitt hjärta. Jag lyssnade på min kropp för jag ville inte må dåligt på grund av den situationen, och jag ville inte ställa upp heller. Jag hade ingen anledning att ställa upp för den här gången.

Några sms har jag fått idag när jag satte på mobilen för att kolla om jag hade fått ett viktigt sms men jag beslöt mig att inte svara på dessa sms som jag hade fått. Och jag vill inte att någon ska ställa jobbiga frågor. Får jag jobbiga frågor utav mina kompisar, är det inte säkert att jag kan vara ärlig för det är inte ofta jag är öppen om mitt mående utan är bara öppet om jag är arg på någon för då berättar jag varför jag är arg men berättar inte hur jag egentligen mår.

Som sagt, är mobilen avstängd i några dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0