Brist på rubrik

Nu har man inte bloggat på några dagar. Sist jag skrev ett inlägg var när busfrö Viktor fyllde ett år. Jag borde inte uppdatera min blogg när jag egentligen inte har lust att uppdatera men ändå gör jag det. Kanske för att jag är uttråkad, och det är jag. Jag får passa på att skriva ett inlägg innan jag ska jobba. Jag börjar inte förrän klockan 11.45. Det blir inte många arbetstimma för jag slutar klockan 16.00. Det är en härlig tid :) Efter jobbet hade jag tänkt att jag ska ta en simtur för det behöver jag. Simmade inte förra veckan för jag hade min röd-vecka och sedan behöver jag rensa bort mina tankar.

Förra veckan jobbade jag i tre dagar. De här tre dagarna har man jobbat från klockan 06.00-15.00. Det var lite jobbigt att stiga upp tidigt på morgonen men jag kom till jobbet. Den tredje arbetsdagen började jag känna mig trött men också hade jag ont i axlarna. Det kan bero på att jag vaknade tidigt på morgonen, att jag inte har haft bra sömn och sedan har man jobbat jättehårt på jobbet. Det sa butikschefen till mig. Han ser att jag jobbar bra. Jag går inte runt i affären och latar mig.


I lördags eftermiddag hälsade jag på Vivvi och hennes familj för att fira Johannes som fyllde år i lördags men också firade vi busfrö Viktor som fyllde år i onsdags. Ett år blev han :)

Det var trevligt :) Mirandis och jag lekte ganska mycket. Inte bara jag och Mirandis utan även hennes farmor :) Även Therese lekte med oss så Mirandis farmor vilade lite. Mirandis har mycket energi när man ska leka med henne. Det är alltid kul att leka med henne. Jag brukar inte fråga Mirandis om jag kan få en kram utan Vivvi brukar säga åt henne men den här gången frågade jag henne om jag kunde få en kram, och det fick jag :) Innan jag skulle hem, frågade jag henne igen om jag kunde få en kram, och det fick jag. Två kramar har man fått. Myskram :)

Lilla busfrö Viktor. Han är för söt, och det är han varje gång jag ser honom. Lik sin pappa men beroende av sin mamma. Jag vet hur det var/är att vara beroende av sin egen mamma. Barnen gör mig glad.
I lördags kväll var det en liten fest hos min systers sambos föräldrar. Det var min syster och hennes sambo som anordnade festen. Det var två olika orsaker: Han fyllde år i början av mars och han är klar med sin utbildning som systemvetare. Jag hade trevligt på festen. Mätt blev jag för det var olika maträtter så det var gott. Efterrätt blev det två olika tårta: En chokladtårta och en prinsesstårta. Jag tog prinsesstårtan för jag åt chokladtårta hemma hos Vivvi och hennes familj. Jag funderar på att beställa en sån tårta som jag åt hemma hos Vivvi när jag fyller år för jag tyckte om den.

På slutet på festen började jag bli trött men också hade man huvudvärk. Jag hade inte bara huvudvärk utan hade också ont i magen. Vet inte riktigt om det berodde på maten eller om det var på grund av stress - mina tankar och känslor. Jag tror att det lutar mer åt stress. Förra veckan var man lite stressad men också mådde man inte bra heller.

Igår var det söndag och då städade vi hemma men också tvättade vi. Det var en seg dag igår.

Den här veckan händer det inte så mycket förutom att man ska jobba. Hur mina arbetsdagar ser ut den här veckan, så jobbar jag idag, onsdag, torsdag och fredag. Jag kommer inte att jobba många timmar men bättre det än ingenting.

I veckan får jag hälsa på min syster. Jag får sms henne och fråga när jag kan komma och hälsa på :) Jag funderar på att styrketräna med henne en gång för det behöver jag. Jag behöver "platta" min mage innan jag har semester.


Dags för att ta en alvedon för jag har ont i huvudet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0