Första mars

Jag kan inte riktigt fatta att det är första mars idag för nyss var det februari. Här går tiden fort vilket det inte borde göra. Jag borde inte tänka på tiden för det skrämmer mig när jag tänker på det för inte vill jag att det ska gå fort.
De senaste dagarna har väder varit underbara för vi har haft sol. Det var underbart med solen. Jag upplevde nästan att det var vår men det är inte riktigt vår än men snart kommer våren.

Den här veckan har jag inte gjort så mycket. I måndags var jag på stan och shoppade lite kläder. Nu fattas det skor, byxor och bikini som jag ska vänta med till sommaren för att få lite plattare mage ;) Men också måste jag hitta två olika klänningar fram till sommaren.
I tisdags jobbade jag, och det gick bra förutom att smärtan kom. Lite konstigt kändes det också jobba för jag hade inte jobbat på sju dagar.

I onsdags träffade jag ängel skrattis :) Sen mötte jag min mamma på stan och vi åkte till Ikea. Vi handlade en del saker där. Lilla jag betalade för jag ville. När jag var på Ikea tittade jag på möblerna som jag vill ha i min lägenhet när jag flyttar hemifrån. Jag har börjat fundera på hur jag vill ha i lägenheten. Vi var också i Marieberg i några timmar. I torsdags jobbade jag, och det gick bra fast lite trött var jag men också var jag arg. Nu för tiden verka som om en del människor lyckas göra mig arg men jag satt en gräns. Inte vill jag uppleva situationen som jag upplevde på högstadiet och gymnasiet. Jag tänkte på den finaste ängel och hemläxan som hon gav till mig.

Jag måste sätta en gräns, och det är vad jag gjorde.
I fredags morse tog jag simtur. Den här gången simmade jag 750 meter istället för 700 meter.


Nästa vecka händer det inget speciellt. Jag har inga arbetstider. Man vet aldrig med personalchefen. Kanske jag får sms från henne. Tidigare har jag nämnt att jag inte jobbar lika mycket som jag gjorde i början. Och hur det känns, så är det jobbigt att jag har börjat fundera på andra jobb. Jag är både besviken och ledsen. Besviken och ledsen för att jag inte har min helg kvar för att förra året sökte jag en tjänst, och den tjänsten fick jag. Jag vet inte vad som har hänt. Hon har inte meddelat mig om detta vilket det gör mig irriterad. Har hon tagit bort mig från hennes helg, tycker jag att hon ska tala om det för mig. Det är ju hennes jobb. Inte mitt jobb att fråga vad har hänt med min helg.
De senaste veckorna eller om jag ska säga, de senaste månader har jag känt att allting har varit jobbigt. Jag försöker inte tänka så mycket men det är svårt att låta bli. Svårt att låta bli tankarna som man inte vill tänka på. Jag vet inte vad som är jobbigaste för mig. Jag vet att en av de är jobbet. Jobbet är det sista jag vill tänka på men kan inte riktigt sluta tänka för man tänker på varför man inte jobbar lika mycket som man gjorde i början. Jag tror att jag vet varför jag inte jobbar lika mycket som jag gjorde i början. Det svider i mitt hjärta.

Om jag ska börja söka ett nytt jobb, så är min fråga till mig själv: Vad vill jag jobba med?
Det enda jag vet, är att jag inte är redo att jobba heltid för det är jag inte. Det dröjer några år tills jag är redo. Jag försöker fokusera på mig själv men också på mitt mående. Mitt mående och att jobba heltid, det skulle nog inte funka ihop. Det gjorde inte det när jag jobbade som timvikarie på en samma förskola i tio månader. Jag mådde dåligt att jag till slut var tvungen att sjukskriva mig. Farbror doktor ville sjukskriva mig på en gång när jag hade precis börjat vikariera på den förskolan. Tre veckor hade jag bara jobbat, och han ville sjukskriva mig men jag sa ifrån. Det skulle kännas dumt om jag sjukskrev mig efter tre veckors jobb.


Nog om mitt jobb för det vill jag inte tänka på.
Imorgon har jag planerat att simma eller så tar jag en lång promenad. Beror också på väder för min mamma berättade att det skulle snöa imorgon. Kan inte snön bara smälta bort?
På tisdag ska jag till K.K så nu börjar man bli lite nervös men det ska nog gå bra.
På torsdag fyller min systers sambo år, så jag och mina föräldrar ska dit och fika. Det blir nog trevligt :)

Nu ska jag och min mamma titta på en tjejfilm. Jag får se om min mamma somnar framför filmen det brukar hon ibland göra. Samma sak med min pappa. Det är mina föräldrar :)


Kommentarer
Postat av: TinA

Hihi, dina föräldrar verkar söta :)

2009-03-02 @ 19:26:30
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Sanna

du verkar vara i lägenhetsplaner? alltid kul o kolla på ikea på möbler o fantisera hur det ska se ut :D

2009-03-02 @ 23:39:15
URL: http://snowaangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0