Seriöst!

Nu undrar jag vad som är fel på att jag jobbar på Biltema? Varför jag frågar, är att för en del har skrattat åt mig att jag jobbar på Biltema. Tro inte att jag blir ledsen för det här för det blir jag inte utan det gör mig bara arg för det handlar inte om vad jag jobbar med utan det handlar om att man har ett jobb. Det är vad jag har. Jag har ett jobb där jag har jobbat i 15 månader. Jag är inte arbetslös, det är jag glad för tanken på hur det är svårt att få jobb idag på grund av krisen. Dessutom har jag jobbat sedan september 2006. Jag har valt att jobba. Jag har valt att inte bli arbetslös. Det ska jag tacka min Gud. Jag har ett jobb som jag tycker om för att jag har roligt där även om jag har mått dåligt på jobbet men det har inte bara berott på grund av jobbet utan allt annat.

Det händer roliga saker på jobbet vilket det gör att man tycker om att jobba. Trivs jag bra på mitt jobb, ska jag inte ge upp med det jobbet även om människor skrattar åt mig.


Det är inte världens bästa jobb, och jag trodde inte att jag skulle jobba på Biltema. För mig handlar inte om det är världens bästa jobb utan det handlar om man trivs bra på jobbet. Det handlar om man tycker om sitt jobb vilket jag gör. Jag kommer inte att jobba på mitt jobb i hela mitt liv för jag vill jobba med något annat. Jag vill jobba med människor.


Jag skäms inte över att jag jobbar på mitt jobb. Jag är nöjd med mitt jobb. Jag ska vara glad att jag har ett jobb, och det är jag.


Varför jag skrev det här inlägget är för att jag pratade med en gammal klasskompis från högstadiet på msn igår kväll. Jag var offline på msn. Han undrade vad jag gjorde nu för tiden. Jag sa att jag jobbar på Biltema men också sa jag att han skulle säkert skratta åt mig vilket han gjorde. Han skickade en skratt symbol. Han tyckte att Biltema var skit.

Jag sa som det var: Det är inte vi personaler som tillverkar varor. Och det finns otrevliga kunder så allt ligger inte bara på personaler.

Sen berättade han om hur mycket han tjänar i månaden fast jag inte hade frågat. Jag tycker inte om när människor ska skryta om sin månadslön för jag tycker att det är löjligt. Dels för att man vill tala om att man har en toppen jobb där man tjänar jättebra. Gör de så för att man vill förnedra en person som inte har en toppen jobb?

Oavsett vad du jobbar med, bry dig inte om andra. Det handlar inte om vad andra ska säga utan det handlar om dig själv. Det är ditt liv. Det är ditt val. Ingen människa kan tala om för dig vad du ska jobba med för det är bara du som vet vad du vill jobba med. Satsa på det du vill jobba med. Har du en dröm som du vill nå upp, satsa på det. ( Det där borde jag säga till mig själv men inte lätt när man har så dålig självförtroende och att man är en fegis. )

Oavsett vad du jobbar med, så är det ditt jobb. Inte din familjs jobb, inte dina släktingars jobb och inte dina vänners jobb för det är inte de som jobbar. Oavsett vad du jobbar med, ska du vara glad att du har ett jobb.


Tänk om jag skulle börja skratta åt andra det de jobbar med. Hur skulle de känna? Samtidigt tänker jag att jag inte ska bli som de, att jag inte ska sjunka så lågt för jag har ett gott hjärta.


Ibland förstår jag mig inte på de människor som inte har ett gott hjärta.


Kommentarer
Postat av: Ronja

Den där personen är en idiot, liksom alla andra som skrattar åt dig för att du jobbar på Biltema. Det viktiga är att du trivs bra på ditt jobb, och det gör du! Du ska vara glad som har ett jobb du trivs på och är nöjd med :)

2009-03-18 @ 10:39:58
Postat av: Anonym

Vårkänslor? :)

2009-03-18 @ 10:42:22
URL: http://click.double.net/?25669;188;10613
Postat av: TinA

Jag håller med dig, arbetsplatsen är MYCKET viktigare än vad själva företaget är för något. När det var mässa i Örebro var jag med i en tävling på Örebro kommun, om hur jag ville att min arbetsplats skulle vara. Jag VANN! Jag skrev att arbetsmiljön och trivsel med både arbetpolare o chef är viktigast för mig, och jag VAAAAAANN!!! Så jag håller med dig där! :)



Det var en gång när jag satt utanför kuratorn som Britt ringde mig och ville att jag skulle komma upp till henne. Jag var SÅ rädd, för jag trodde jag hade gjort något. Jag gick iaf upp till henne o smög intill väggarna enda fram till henne och sa "hej, nu är jag här". Då visade det sig att hon hade fått ett brev utav kommunen, och jag kände direkt "NEJ nu är det krångel med bidragen och allt". Jag gick o satte mig vid ett bord i korridoren, öppnade brevet och fick se "GRATTIS!" så stod det att jag var en av vinnarna och jag fick ett presentkort på SF Bio :P Haha, då hoppade jag o skrattade och visade Britt och var glad hela dagen. :)



Så ja, arbetsmiljön går före än företaget i sig. Puss!

2009-03-18 @ 12:24:53
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: sanna

kunde inte ha skrivit det bättre! arbetskamraterna och stämningen är bra mycket viktigare än lönen och vilket "statusjobb" man har. Kram!

2009-03-18 @ 19:36:34
URL: http://snowaangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0