Idag har jag varit duktig

Det var inte lätt att vakna imorse för jag vaknade vid fem tiden. Jag ville inte vakna utan ville fortsätta sova för jag kände att jag inte fick tillräckligt med sömn i natt. Att jag vaknade tidigt imorse, var för att jag började jobba klockan 06.00 och slutade 15.00. Jag var inte trött utan var pigg när jag kom till jobbet men senare på eftermiddag började jag känna av tröttheten. Och det berodde på att jag inte hade sovit bra men också mådde inte jag bra inom mig. Jag visade inte det för min mamma för hon kan se på mig men idag gjorde hon inte det för jag döljde.
Butikschefen tyckte att jag hade kämpat hårt idag och det tyckte jag också. Idag var jag riktig duktig på jobbet för jag hade kört 9 vagnar ute i butiken och plockat upp varor men också hade jag plockat upp varor ur 3 ½ pallar. När man får en pall, så är det inte bara en vara man får utan det är över 50 stycken varor, beroende på vad det är. Som sagt, har jag varit duktig. Jag har också suttit i kassan en stund för jag ställde upp för en arbetskollega för han behövde fixa sin avdelning så där var jag snäll. Duktiga Sabinis.

På torsdag och fredag börjar jag också klockan 06.00 så mitt mående borde bli bättre fram till dess men det får vi se. Nästa vecka har jag nya arbetstider. Jag kommer att jobba fyra dagar så det känns bra att jag har fått arbetstider. Det är inte många arbetstimmar jag kommer att jobba, så det är bättre det än ingenting. Jag trodde inte att jag skulle jobba i veckan för jag hade egentligen inga arbetstider men personalchefen sms mig igår och frågade om jag kunde jobba idag, torsdag och fredag. Och det kunde jag. 

Snart ska jag skriva upp när jag vill ta min semester i sommar, och det blir i juli. Det blir en månad semester även om jag tycker att det är mycket för mig men också kan jag tycka att det är jobbigt. Två veckor är för lite. Tre veckor är lagom. En månad för mycket. Den här semestern gör mig orolig men också är man rädd. Men det är bara bita ihop, och inte visa. Det är jag bra på.

Dags för TV-time. Andra Avenyn börjar snart vilket det innebär att jag missar Desperate Housewives men får titta repris på söndag.


God natt!


Kommentarer
Postat av: TinA

Ja, duktig Sabrinis =))

2009-03-11 @ 00:18:04
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Ronja

ja du är verkligen duktig gumman! :D

2009-03-11 @ 18:08:39
Postat av: jasna

ibland är det bra att öppna sig om sina känslor för någon man litar på. att hålla inne saker som man mår dåligt av och bära den tunga bördan blir jobbigt i längden och sårar dig! puss :)

2009-03-12 @ 19:01:30
URL: http://jasna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0