Sötnosar Mirandis och Viktor

Hur min dag har varit idag, har den varit bra. På morgonen var min mamma löjlig, och det såg jag på ett positivt sätt :) Jag skrattade åt henne. Vi skrattade tillsammans. Det finns dagar då hon är löjlig. Hon skämtar. Huvudsaken är att vi skrattar tillsammans. Jag cyklade till Försäkringskassan. Tog en nummerlapp, och jag hade 20. Det var nummer 3 så det var 17 nummer kvar tills det var min tur. När det var nummer 11 stack jag därifrån för jag ville inte komma försent till K.K. Det gick bra på K.K även om man var nervös. Efter K.K cyklade jag till blomaffär, och köpte en blomma till min mamma. Sedan cyklade jag hem, och hjälpte mamma att rensa.
På eftermiddag var jag hemma hos sötnosar Mirandis och Viktor :) Det var trevligt och roligt. Jag har alltid trevligt och roligt hos de. Barnen är så söta, att det inte går att beskriva. Mirandis hade öppnat dörren åt mig när jag kom dit. Hon hade väntat på mig. Jag var efterlängtad. Det sa Vivvi för Mirandis undrade vart jag var när Vivvi och Viktor skulle hämta henne på förskolan för hon trodde att jag skulle följa med de. Sen hade hon sagt att jag kanske väntade hemma hos henne. Det värmde mitt hjärta när Vivvi berättade om det för korta meningar gör mig glad. Först fikade vi, och det var gott. Sedan lekte jag och Mirandis. Idag skrattade Mirandis väldigt mycket åt mig, så det gjorde mig glad. Sötnosen Viktor sov. Sa till Vivvi att man kan börja fixa hans frisyr med hårgelé ;)
Mirandis gjorde en fin teckning till mig. Teckningen är så söt. Hon skrev också mitt namn och sitt namn. Hon skrev hela meningen själv: Till Sabina från Miranda. Fast bokstäver B och N skrev Vivvi för Miranda kunde inte. När Viktor hade vaknat, lekte han med oss. Han har börjat lära sig att gå, och tar några steg. Han är jätteduktig, och söt han är när han går. Han har mycket energi i kroppen för han vill leka hela tiden. Han kan inte sitta still. Ska han sitta still, handlar det bara några sekunder. Han har en motor på sin rumpa. Så säger vi om såna barn på bosniska. Barn som är livliga. Mirandis tog också en del bilder på sitt rum från min mobil. Jag tog tre bilder på henne men också spelade jag in video på henne :) Sen tog hon kort på Vivvi och Viktor men också tog hon kort på mig.
Jag gav Mirandis en indiandocka som hon blev glad över :) Hon tycker om dockan. Jag och min mamma höll på och rensade hallkammaren, och då hade jag hittat dockan. Sa till min mamma att jag kanske kunde ge det till Miranda. Lillasyster kom på besök, och jag berättade för henne om dockan. Hon tyckte att jag skulle ge dockan till Miranda och skulle säga att det är från lillasyster. Och det gjorde jag.  På vägen hem sms jag min syster och talade om det för henne, att Mirandis blev glad för dockan.
Tack till Mirandis och Viktor som fick mig att skratta! <3

Jag trodde inte att jag skulle få jobba den här veckan men samtidigt hade jag någon känsla att personalchefen skulle sms mig, och det gjorde hon. Igår frågade hon mig om jag kunde tänka mig att jobba på lördag. Det kunde jag. Idag sms personalchefen igen. Hon frågade mig om jag ville jobba på torsdag och fredag, mellan klockan 07.00-13.00. Det kunde jag också. Så tre arbetsdagar den här veckan.

Imorgon är det onsdag, och det händer inget speciellt. Jag funderar på att simma imorgon bitti, men också behöver jag gå till Försäkringskassan.

Tusen tack till enkeli som var med mig på K.K. Det betydde mycket för mig!
Och tusen tack till Mirandis och Viktor som fick mig att skratta!

Familjen ♥


Kommentarer
Postat av: Sanna

naw va söööööt miranda va som fråga efter dig :) o gulligt att hon hade ritat en teckning till dig. man blir så glad, dom lyser verkligen upp vardagen :D

2009-03-04 @ 00:25:09
URL: http://snowaangel.blogg.se/
Postat av: Ronja

åh miranda var verkligen jättesöt hehe, ungar är bara fööör söta ibland! :D

2009-03-04 @ 17:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0