Jag lever.

Jag lever om någon undrar vart jag har tagit även tanken på att jag inte har uppdaterat på en vecka, så det var inte igår jag skrev ett inlägg. Varför jag inte har uppdaterat min blogg i veckan, är för att jag inte har haft lust att skriva ett inlägg.
Jag får skriva ett inlägg nu ikväll innan jag ska sova för jag ska upp tidigt imorgon. Det här gör jag nog mest för Saras skull för jag antar att hon har saknat min blogg. Eller kanske inte ;)

Den här veckan har inte det varit lätt för jag har varit i min egen värld. Med mina tankar och känslor. Det har varit jobbigt men det ska jag inte skriva om utan det ska jag nog hålla för mig själv när det handlar om mina tankar och känslor.
Hur det har varit annars, har man jobbat i tre dagar. Hur det har gått att jobba, så har det gått bra förutom att jag tappade min ena hörapparat i torsdags. Det här hände när jag var på väg till jobbet från K.K, så det var inte lätt att ha en hörapparat när jag jobbade i torsdags eftermiddag. Fram tills vi skulle stänga. Tack och lov att jag inte jobbade inte i helgen, och jag hade inte heller kunnat jobba. Imorgon ska jag hämta min andra hörapparat. Hur det gick till, får jag skriva imorgon för det var inte bara med hörapparaten som jag hade otur med utan även med min laptop och min cykel.

Jag har inte bara jobbat utan har träffat kompisar vilket det var trevligt :)
Igår och idag har jag solat i det heta värmen. Det kanske inte var så jättevarmt som det brukar vara i Bosnien för äkta värme är när man svettas, och det händer inte så ofta jag svettas i Sverige när jag solar men jag svettades när jag solade på balkongen idag. Det var varmare att vara i solen på balkongen än på parken där jag och min mamma igår. Jag var på parken idag också men fortsatte sola på balkongen. Mina kinder blev röda för det gjorde ont för jag hade bränt mig utav solen. Dessutom är mina kinder röda när jag springer eller om det är för varmt för mig. Jag kanske borde ha hetat jagoda istället för Sabina. Jagoda betyder jordgubbe på svenska.  Det vill jag inte heta. Sabina var jag nöja med även om jag kanske hade velat heta Erna.

Just det... Några har kommenterat om mitt sommarschema, och har sagt att jag borde prata med personalchefen. Först vill jag tacka er som skrev fina kommentarer!
Jag vet att jag borde prata med personalchefen om mitt sommarschema men om jag tänker efter, kanske jag inte borde göra det för jag vill inte jobba mindre om jag säger vad jag tycker om mitt sommarschema tanken på att hon vill att det ska vara rättvist mot andra också. Jag är inte ensam om att jobba som extra personal utan det finns andra som är också extra personal samt att det finns några som har sökt sommarjobb. Jag kan inte få mycket arbetsdagar medan de andra få mindre utan det ska vara lika mycket för oss. Och det förstår jag men samtidigt blir man ju irriterad eftersom det är JAG som har mest ställt upp för jobbet!
Och när jag tänker efter, borde jag vara glad att jag har ett jobb vilket jag är oavsett hur jag mår. Och jag borde också vara tacksam att personalchefen tackade ja till mig när jag ville jobba som extra personal. ( Det är min mammas förtjänst för hon frågade om hon behövde extra personal. Personalchefen kunde ha tackat nej men det gjorde hon inte utan gav mig en chans. )
Jag är glad att jag har ett jobb. Jag är tacksam att personalchefen gav mig en chans. Det är så jag ska tänka på, inte vara arg på henne eller på mitt sommarschema. Bättre det än ingenting men visst hade jag önskat att hon kunde ha prata med oss som är extra personaler, och berätta hur hon har tänkt. Jag är säker på att de flesta är besvikna över sitt sommarschema för jag antar att de trodde också att de skulle få jobba mycket som jag trodde att jag skulle få göra. Jag är inte ensam om det här.
Jag ska inte tänka på det här för det har jag gjort i några veckor. Inte vill jag må dåligt på grund av mitt sommarschema. Det här lägger jag åt sidan för jag kan inte göra något mer. Att prata med henne, kommer inte funka. Jag får acceptera som det här.

Nu borde jag ligga i sängen och sova för jag ska upp tidigt imorgon. Det skulle vara fint väder imorgon, och då ska jag sola :) Sola på balkongen.

Innan jag avslutar kvällens inlägg, vill jag tacka Sara som skickade det gulliga kortet som jag fick på posten i måndags. Hennes varma meningar värmde mitt hjärta. Hennes varma meningar fick mig att le. Det var verkligen snällt av henne som skickade ett gulligt kort till mig fast hon inte hade behövt göra det. Tusen tack till dig Sara! :)

God natt!


Kommentarer
Postat av: Ronja

Du tänker helt rätt gumman, det ska ju vara rättvist för er alla extra personal och de som sommarjobbar där. Men visst kan man önska att man fick jobba mer. Huvudsaken är, precis som du säger, att du har ett jobb! :) Det ska du vara glad för!

2009-06-01 @ 17:49:03
Postat av: Darlene

2009-06-02 @ 07:18:16
URL: http://darlene.blogg.se/
Postat av: Darlene

Jippi du har uppdaterat bloggen!!

Vet du jag har gått och väntat hela veckan på det.. klart det märks när du försvinner.

Blev så trött på blogg att jag nästan knappt själv ville uppdatera.. men ska göra det ikväll då du har varit så duktig=)



Mm ja du tänker logisk angående schemat.. fast det är ju ändå lite orättvist! För du ställer upp, du är där hela året.. därför tycker jag att man som chef ska ge belönning åt dem som är så duktiga.. för faktiskt kanske det hade lönat sig för de andra att söka nåt annat med så få arbetsdagar??



Cykeln och laptopen?? Det låter allvarligt..

Inte stulet väl?



Bara härligt att du gillade kortet=)

Du har faktiskt skickat kort till mig Sabinis.

Glöm inte det!

Har båda två uppsatta på vägen.

Krokodilen och nallen med kudden där det står: kram!.



Hoppas du får mycket sol idag=)

Har varit kanonväder här oxå.

Fast nu är det jobb.. så det är nog dags för lite frukost!



Godmorgon på dig!! + kram

2009-06-02 @ 07:18:33
URL: http://darlene.blogg.se/
Postat av: SOMMARUNGARNA!!

HEJSAN SOLSTRÅLE!

Allt bra idag då ?

KRAMAR!

2009-06-03 @ 15:27:24
URL: http://sommarungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0