Lekparken :)

Det är dags för det andra inlägget som jag skulle publicera ikväll. Det är bara kopiera, klistra in, spara och publicera för att jag redan har skrivit om i söndags, som jag har sparat i en mapp. Efter när jag har publicerat, stänger jag ner datorn för jag orkar inte sitta framför datorn utan ska titta på tv nu hade jag tänkt. Jag har TV-time mellan klockan 21.00-23.00. Efter det kanske jag kunde kolla på någon dvd-film om jag inte blir för trött.



I söndags morse vaknade jag och min mamma tidigt på morgonen för att baka nybakade kanelbullar. Min mamma gör världens godaste bullar. De kan jag äta hur många som helst under en dag men jag försöker dra ner sötsaker nu. Jag vill inte äta för mycket sötsaker som jag tidigare har gjort. Och jag lyckas med det för jag äter inte mycket sötsaker som jag tidigare gjorde.

Som sagt, bakade jag och min mamma kanelbullar i söndags.

När kanelbullarna var klara, cyklade jag till min syster och lämnade de över utan att jag meddelat henne. Ville ju överraska. Min systers sambo älskar min mammas kanelbullar, att han åt fem stycken den dagen. Det har min syster sagt. Jag sa till min mamma att nästa gång vi ska baka kanelbullar, får min syster och hennes sambo alla kanelbullar. Efter när jag har varit hemma hos min syster och hennes sambo, cyklade jag in till stan för att hälsa på Vivvi och hennes familj :) Det var ett tag sen jag hälsade på de. Varje gång har jag alltid trevligt!

Vivvi berättade för mig att Miranda hade frågat efter mig, när jag skulle komma. Stackars liten som väntade på mig och undrade när jag skulle komma.

Varje gång jag hälsar på barnen, blir jag glad att se de. De värmer mitt hjärta. Båda barnen är så söta. Viktor har blivit jätteduktig på att gå nu, och han dansar. Han har börjat säga nej nu. Och jag försökte lära honom säga ja men det gick inte så bra. Så söt han är! Påminner mig om när Miranda var liten. Både Miranda och Viktor är lika.

Först så lekte jag och Miranda i hennes rum. Vi busade, och hon skrattade. Hennes skratt är för sött måste jag säga. Vi leker alltid dockhuset för det tycker hon är roligt.

Till slut sa hon att hon ville gå till parken vilket vi gjorde. För någon månad sedan frågade jag Vivvi om jag kunde få ta med henne till parken innan de skulle till Malaysia vilket jag fick. Det betydde mycket för mig! Och jag var beredd på att Miranda kanske skulle säga nej tanken på att jag inte träffar barnen så ofta men hon ville till parken. Jag tog med fika: Kanelbullar och ballerina kex. Miranda var glad för hon sken som en sol när jag berättade att jag tog med kanelbullar och ballerina kex. Vivvi gav oss saft, Festis. På vägen till parken, höll hon i min hand. Hon var väldigt lugn. Hon var en duktig tjej! På lekparken gungade vi, åkte rutschkana, lekte med tennisbollen som jag tog med, blåste såpbubblor och städade sommarstugan som vi hade döpt efter vårt namn: Mirandis och Sabinis. Jag och Miranda åkte rutschkana flera gånger för vi tävlade mot varandra. Hon vann hela tiden. Tro inte att jag försökte låta henne vinna utan hon var för snabb.

Sen tog vi en fika stund vilket det var gott :) Den tjejen var väldigt törstigt måste jag säga. Inte konstigt för hon sprang hela tiden. Jag tog även en hel del bilder på henne men också på oss två.


Miranda: Sabina. Jag måste kissa.

Jag fick panik, och började undra var hon skulle kissa.

Miranda: Vi får gå till en buske för jag kommer att kissa på mig snart, Sabina.

Ännu panik. Jag lyfte upp henne och bar henne till en buske där hon fick kissa. Jag lyfte upp henne så att hon slapp stå för jag ville inte att hon skulle kissa på sina byxor för det var jag orolig över att hon skulle göra det när jag lyfte upp henne. Som tur, så kissade hon inte på sina byxor. Nästa gång ska jag ta med extra byxor till henne. Huvudsaken är att hon sa i tid för det har hänt att hon har kissat på sig när hon och jag har lekt hemma hos henne.

Jag tror att Miranda hade roligt på parken för hon skrattade väldigt mycket. Själv hade jag jätteroligt :)


Sen gick vi hem för vi var i parken i två timmar. Hemma hos familjen, fortsatte vi leka för hon ville leka med mig ännu mer. Jag var inte slut i kroppen.

Sen kom Viktor inne i rummet och lekte med oss. Han hade hittat hårklämmor och ville ha det på sitt hår vilket han fick. Han såg så sööt ut i frisyren som jag fixade ;) Vivvi tyckte att han såg ut som en liten flicka. Även om han såg ut som en liten flicka, var han söt i frisyren. Jag tog en bild på honom. Några bilder blev det. Även spelade jag in video från min kamera när Miranda och Viktor dansade. När Viktor dansade, såg ut det som om han dansade breakdance tanken på att han satt på golvet och gjorde någon rörelse. Barnen är så himla gulliga.

Innan jag skulle hem, sa Vivvi åt Viktor att han skulle ge mig en kram. Han var på väg mot mig men vände sig bort. Han ville ge mig en kram, så Vivvi sa åt honom igen att han skulle ge mig en kram vilket jag fick. Han kunde inte sträcka men en kram fick jag! :)

Två myskramar från båda sötnosar! :)


Det var min dag i söndags! :)
En toppendag!

Tusen tack till Vivvi och hennes familj! ♥

Kommentarer
Postat av: TinA

LÅter som en toppendag :D Kul att Miranda trivs med dig och tvärtom :)))

2009-05-07 @ 21:07:37
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Ronja

Låter som du hade jätteroligt med barnen hihi :) tur att Miranda sa till i tid om att hon var kissnödig :)

2009-05-08 @ 12:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0