Regn regn regn.

Regn, regn, regn.
Det bara regnar att jag vill att det ska sluta regna nu så att jag kan cykla in till stan nu men jag får skriva ett inlägg för det var ett tag sen jag skrev ett inlägg. Det blir ett långt inlägg tanken på att jag inte har haft tid att uppdatera min blogg förra veckan för att jag har varit med mina kompisar i fyra dagar i sträck.

Efter tre arbetsdagar är jag ledig idag, så det händer inget speciellt. Utan jag ska ta det lugnt. När jag ska jobba nästa gång, så har jag ingen aning för jag har bara fått arbetstider för i måndags till igår.
Jag får se när jag får jobba igen. Det är lite jobbigt att det ska vara så här för jag kunde få mina arbetstider för två till tre veckor. Nu har man inte det. En annan sak som jag vet är, att jag kommer att få jobba i sommar. Det känns bra att jag inte behöver tänka på om jag ska få jobba eller inte. Jag frågade personalchefen i tisdags om jag kommer att jobba i sommar vilket jag kommer att göra det. Ingen semester i juni ska jag inte ta för jag har min semester i juli/augusti så det får räcka.


Förra veckan onsdag, dagen innan valborg kom Sara och Sanna på besök här i Örebro fast vi tjejer träffade inte Sanna förrän på valborg men jag, Sara och Tezz umgicks lite med varandra innan det var valborg. Det var trevligt att träffa Sara efter en lång tid. Jag har varit med tjejerna ändra fram till i lördags vilket det var trevligt :)

På valborg var vi hemma hos Tezz. Vi var ett gäng som grillade tillsammans. Vi drack, spelade kubb och hade trevligt. Jag och Sanna var i ett lag för Peter svek oss. Vi mötte Sara och Maya i kubb. Jag och Sanna vann över de två.

Jag tänkte på den finaste ängel när hon och jag mötte varandra i kubb. Att spela kubb mot henne, var väldigt roligt för jag kallade henne för loser ;) Nu när man nämner den finaste ängel, saknar jag henne men hon finns alltid i mitt hjärta men också i mina tankar. Bortsett från familjen, betyder hon väldigt mycket för mig!
Vad har vi gjort? Vi har inte gjort något speciellt. Vi har bara umgås med varandra, och det var ju meningen med det. Jag retade väldigt mycket Sara så där var ju mycket skratt. Lite retade jag också Tezz. Jag ska ge henne en geografi lektion samt religion lektion. Jag ska inte nämna varför jag ska ge henne lektioner inom de två ämnen. Jag vet inte om hon läser min blogg men nämner jag varför, kommer hon att slå mig ;)
Väder har vi haft väldigt tur för det har varit varmt och soligt men det kunde ha blivit ännu varmare för jag är så van när det är så varmt även om jag kanske kan klaga att det är varmt. Äkta värme är när man svettas för så är det i Bosnien.


En annan sak som jag måste berätta om i fredags som jag tyckte att det var roligt. Jag och Sanna var på en liten marknad på stan. Det var olika länder, bland annat Spanien, Tyskland, Holland, Frankrike... Jag och Sanna "hamnade" i Tyskland för vi köpte fudge. De var tjocka och stora. Till slut ville jag att mannen skulle väga påsen för att se hur mycket det kostade. Det var 80 kronor för några bitar. Jag pratade på svenska med Sanna men mannen ville att jag skulle prata på engelska. Jag som hatar att prata på engelska för engelska är inte min starka sida. Jag undviker helst att prata på engelska men samtidigt är det något som jag behöver träna på, och det ska jag göra när jag har semester i sommar. Då ska jag låna engelska böcker och läsa.

Jag och mannen pratade. Till slut frågade han vilket språk jag pratade fast på engelska. Han nämnde tyska, franska, grekiska osv. Jag sa att jag kommer från Bosnien. Han sa att jag skulle vänta, och ropade på sin arbetskollega som också var där. De två pratade med varandra.

Den andra mannen: Sta je problem?

Jag blev förvånad men samtidigt skrattade jag. Han undrade vad var problemet.

Han ville att Sanna skulle betala min och hennes godispåse. Det var trevligt att prata med min bosniska kompis. Vi bosnier är härliga ;) Vi kan skämta om allt.

De männen var trevliga. Både jag och Sanna skrattade.

När jag kom hem, berättade jag för mina föräldrar som låg i sängen och sov. De skrattade.

Dagen efter träffade jag de också. Den tyske mannen var glad när han såg mig, och ropade på sin kompis som pratade med mig.


En annan sak som jag vill också berätta. I lördags när vi tjejer var i Stadsparken för att sitta där och prata. Vi spelade också kubb. Bredvid oss var det ett hörande gäng. En av de frågade om kubbspelet som jag och Sanna trodde att de ville låna och spela men han ville att vi tjejer skulle också vara med. Det var vi tre mot den hörande killen för hans kompis svek honom så att han fick spela själv. Den hörande killen vann. Och just det... Han kunde lite teckenspråk. Efter kubbspelet satt vi tjejer på filten och pratade. De hörande gängen pratade med oss, och ställde frågor om döva och hörselskadade.

Jag måste säga att det var ett roligt samtal för vi tjejer skrattade. Till och med han som kunde lite teckenspråk skrattade också. Vi skrattade åt hans kompis som ställde dumma frågor. Han såg bra ut. Han som ställde dumma frågor om döva och hörselskadade, var pinsam för han visste inte något om det.

Det första var han förvånad över att vi tjejer var hörselskadade. Jag kommer inte ihåg riktigt vad för frågor han ställde men hans frågor var:

Hur kan ni höra?

Hur kan ni teckenspråk?

Man kan väl operera in där även om man är hörselskadad? ( Han pratade om CI )

Hur blir man döv?


Det var konstiga frågor men vi skrattade. Jag sa till honom att jag kunde stänga av mina hörapparater om han skulle börja prata för att slippa hans konstiga frågor. Det var ett härligt hörande gäng.

Sen så ville den hörande killen som kunde lite teckenspråk spela kubb... Albino som Sanna sa. Jag och han mötte mot varandra. Gissa vem som vann? Det var jag. Jag vann över honom. Jag tror att han flörtade med mig för det var mest han som pratade med mig. Och han kollade på mig. En av hans kompisar som var lite full, undrade om inte vi skulle ut på krogen. Sanna sa att vi skulle grilla fast vi inte gjorde det. Det var snällt av de att fråga oss.


Efter parken, satt jag och Sanna vid slottet. Jag cyklade hem för att byta om. Jag mötte Sanna vid busshållsplatsen i stan där vi satt och väntade. Plötsligt såg vi två killar som vi pratade med på parken. Ena killen cyklade medan den andra killen satt i en cykelbarnstol. Det var albino som satt i cykelbarnstolen. Det såg roligt ut att jag och Sanna skrattade.


Det var allt jag hade skriva om hur jag har haft med tjejgänget förra veckan. Jag hade trevligt under de fyra dagarna med tjejgänget! Tack tjejer!

Var har värmen tagit vägen? Nu vill jag att solen ska komma fram.

Ikväll får jag väl uppdatera igen för då ska jag skriva om i söndags fast det har jag redan skrivit om som jag har sparat i min mapp. Det är bara kopiera, klistra in och spara och publicera :)



Snart får jag träffa Dig!


Kommentarer
Postat av: TinA

Haha det låter som ni haft en toppenhelg. :D Jag tycker också det är lite kul när folk frågar om ens hörselskada och allt sånt där. Här nere i Halland tror "alla" att man är döv. Min tandläkare vägrar fatta att jag INTE är det, bara för att jag inte har på mig hörapparaterna varje gång. (Idiot -.-)



Hihi kanske träffar du albino fler ggr? ;)

2009-05-07 @ 17:10:25
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Sara

Hehe, ja det var en rolig helg=)

Fint att du skrev så detaljerat, så man kan läsa å minnas;)

Saknar redan det.. det var ju inte så länge sen heller.

Ja, du är en kubbmästare, det vet du redan!

Vågar nog aldrig mer spela mot dig.. eller kanske ska vi öva mot varandra.. tills jag vinner?

Måste ju få ner nån, blir ju ganska fjantigt annars.



Hoppas du får ett bättre schema, låter väldigt jobbigt att inte kunna planera..



Här i Norge är det iskallt.. det regnar och sol, sen regn sol.. gick ju ut i skogen idag.. det var lite bråttom hem när det började ösregna=S



Hur går det i Örebro? Har du hunnit sakna oss än?

Förresten, jag vill va med på den där geografi och religionslektionen du ska ge Tezz. Den bör dokumenteras!

Stor kram

2009-05-07 @ 22:42:29
URL: http://darlene.blogg.se/
Postat av: Ronja

haha lät som ni hade riktigt roligt, speciellt där i parken :) knasiga frågor de ställde haha! :P och att han satt i cykelbarnstolen sen, haha det måste ha sett komiskt ut!! :P



hoppas också det löser sig med arbetstiderna snart så du inte bara går hemma. skönt iaf att du jobbar i sommar!



<3

2009-05-07 @ 23:18:00
Postat av: ngoc

oj jag visste inte att ni gjorde så mycke synd att ni inte sa nåt då kanske jag kunde följat med

men det var trevligt att träffa alla iaf:)

2009-05-08 @ 20:23:36
URL: http://naoooo.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tack :D Tyvärr inte lägenheten på öster som jag hade hoppats mest på =P Det är en lgh i Baronbackarna. hihi, så skönt att veta att vi ska flytta nu.

Haha! minns inte heller riktigt hur frågor var som den snygga killen med noll IQ ställde.

Men knasiga frågor var det iaf haha!

O cykelbarnstolen var ju fan bäst! hahaha.

tack för en rolig helg!



Kram!









2009-05-09 @ 13:37:06
URL: http://snowaangel.blogg.se/
Postat av: Tezz

Hehe, tack för di inte nämnde orsaken till geografi ;) Alla behöver inte veta. bara vi ;) puss!

2009-05-12 @ 20:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0