Jobb före vänskap.

Igår kväll pratade mamma och jag om jobbet vilket det har fått mig att tänka mycket på det här.
Som vanligt.
I framöver kommer jag att prioritera jobbet före vänskap vilket det känns lite jobbigt att jag ska göra det, men det finns anledningar till varför jag måste göra det. Jag har valt att inte skriva om varför jag måste göra det, och jag kommer inte prata med mina närmaste vänner om det utan jag får förklara efter jul, om inte i vår. Jag hoppas att mina närmaste vänner, det vill säga tjejgänget, att de kommer att ha förståelse för det här. Det skulle jag uppskatta, och jag tror att de kommer förstå lite även om jag inte kommer att förklara.

Det är hårt av mig att säga att jobbet måste prioritera före vänskapen för det är något som jag egentligen inte vill säga men känner att jag måste säga så av olika anledningar. Det blir så i några månader tills jag vet hur det blir med det. Förhoppningsvis får jag veta efter nyår eller om det inte blir i vår. Necu da izgubim posao.

Skulle jag träffa en vän på stan, och jag får sms eller samtal från jobbet, så kommer jobbet gå i första hand. Det får bli så, så får jag träffa min vän en annan dag.
Den här situationen har blivit jobbigt för mig, att jag inte kan förklara.

Och när det gäller de två situationer som är väldigt viktigt för mig, kommer jag inte strunta i det utan jag får lösa det med jobbet för det går att lösa det. Krockar det så krockar det men jag och jobbet får lösa det.


Kommentarer
Postat av: TinA

jag tror att tjejgänget skulle förstå :) jag vet några som jag tror du menar, och dom är så smarta o omtänksamma enligt mitt tycke =)



hoppas det blir bra för dig. kram!

2009-11-25 @ 15:04:18
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Sara

Tina har rätt, jag förstår, å tror att alla gör det.

Det e lugnt att du prioterar jobb nu, vi kan ju ändå ha lite sms-kontakt å blogg-kontakt=)



Det är svårt det där när man bestämt möte med en vän och jobber ringer. Men vi vet ju alla vad som händer om man tackar nej, då får man inga samtal på ett tag. Förstår dig helt i detta. Det är jättejobbigt! Det kanske känns lättare att säga att nu har jobbet ringt till kompisen (i framtida situationer) då du har skrivit i bloggen om det.



Jobba bara inte ihjäl dig så får du priotera jobb hur mycket du vill;) KRAM!

2009-11-25 @ 22:20:41
URL: http://irlandskan.blogg.se/
Postat av: Sara

Ingen aning.. tänkte typ skippa julen helt i år å nyår.. får se om det blir nåra kvar.. om någon vill fira med mig;) Vi kan ju stå på en kulle å skåla om du vill;) Eller har du några planer för nyår än?

2009-11-25 @ 23:23:52
URL: http://irlandskan.blogg.se/
Postat av: Ronja

Självklart förstår jag gumman, det vet du! Klart man ska prioritera jobb i första hand. Det ska inte behöva kännas jobbigt för dig gumman. Tror säkert att alla förstår :)

2009-11-26 @ 21:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0