Imorgon är det fredag.

Imorgon är det fredag och då börjar helgen fast på lördag är man inte ledig utan jag ska jobba även om jag inte skulle ha jobbat i helgen. Det är inte bara jag som jobbar på lördag utan min mamma och lillasyster ska också jobba fast de jobbar hela helgen. Det är min mammas helg, så på lördag jobbar systrarna tillsammans som en del bosnier bruka kalla oss för :) Ibland kan bosnier vara härliga men också tokiga.

Imorse vaknade jag tidigt för jag tränade på Friskis och Svettis. Gjorde det innan jag skulle börja jobba för jag började inte jobba förrän klockan 10.00 och slutade sent ikväll. Var på Friskis och Svettis i en timme för det räckte för mig. Satsade bara på löpbandet för jag behöver träna upp min kondition. Först gick jag i en halv timme på löpbandet, sen så sprang jag i en halv timme. Det blev sju kilometer på löpbandet vilket jag tycker är väldigt bra. Inte trodde jag att jag skulle klara av det på grund av ansträningsastma, fast det är jobbigare när jag är ute och cyklar för då är min konditon sämre. Efter Friskis och Svettis, cyklade man hem och duschade så att man var fräsch på jobbet. Kände mig stolt när jag kom till jobbet för att en arbetskollega frågade mig om jag hade tränat något, och jag sa att jag gjorde det imorse. Han var imponerad.
Hur det har gått att jobba idag, har det gått bra. Var på jour vilket jag oftast inte tycker om men det gick bra idag. Sen så på eftermiddag satt jag i kassan så det gick också bra att sitta i kassan.

Idag var jag glad, att jag till slut sms till fina ängel och berättade om vad som var dagens bästa. Jag ville dela min glädje med henne för det var henne jag tänkte på i första hand när jag var glad idag :) Jag tror att sms fick henne att le, samt att jag tror att hon måste nog ha trott att jag var tokig fast jag får hoppas på ett positivt.
Det jag skrev till henne, är jag väldigt glad att jag gjorde det för det betyder väldigt mycket för mig att hon vet om det. Håller för mig själv vad jag skrev till henne men det handlar om henne :)

Imorgon händer det inget speciellt förutom att det är Bajram. Så det blir ju en del samtal att ringa. Ringa till en del av mina släktingar och gratulera Bajram. En tradition som vi firar två gånger om året även om jag kan tycka att det är jobbigt att fira det. Man vill så gärna fira det med sina släktingar men de flesta släktingar bor i Bosnien. Sen så har jag släktingar i Sverige, Norge, Holland, Österrike, Tyskland, Kanada och USA.
Tänk om jag bara kunde få uppleva det en gång i mitt liv, att få fira Bajram med de flesta släktingar. Jag vet att det hade varit trevligt och mysigt. Äta goda bosniska maträtter och goda bosniska kakor, men framför allt att vi har trevligt tillsammans. Känna den speciella kärleken men också värmen från släktingar. Inte alla utan en del av de. Det hade jag velat uppleva en gång.
Och imorgon ska jag nog gå på stan och shoppa lite hade jag tänkt även om jag shoppade igår. Sen på eftermiddag har jag en tid på vårdcentralen så det ska nog gå bra även om jag är nervös. 
På kvällen kommer syster och hennes sambo på besök så det blir trevligt.

Som sagt jobbar jag på lördag. På kvällen ska jag bara ta det lugnt. På söndag ska jag nog träna innan lasergame. Spela lasergame med ett stort gäng har jag hört från min vän. Det blir nog skoj :) Sist jag spelade lasergame var ju på gymnasiet, med tjejgruppen. Nu när man nämner gymnasiet, har det snart gått fyra år när jag tog studenten. Tiden går för fort, att jag inte kan beskriva. Och när man nämner hur tiden går fort, har jag snart jobbat i två år på samma jobb. Jag har inte tröttnat på det jobbet men jag har upplevt att det har varit jobbigt att komma dit men då kopplade det väldigt mycket med mitt mående. Det är kul att jobba där även om jag inte trodde att jag skulle jobba där, och jag kommer inte jobba där i hela mitt liv.
I vår kommer vi flytta till den nya byggnaden så det blir väldigt spännande. Jag tror att alla på jobbet börja längta efter att flytta till den nya byggnaden. Som sagt, så blir det spännande :)

Och jag funderar på att skaffa en ny blogg, men frågan är vad jag ska ha för domän? Lillasabina är upptagen.
Några förslag?

Kommentarer
Postat av: TinA

hm har du andra smeknamn? eller kanske ett ord som du förknippar dig själv med ? =)

2009-11-26 @ 23:52:11
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: TinA

sv; då kanske din nya kan heta nåt med Binci? :) LillaBinci eller liknande?



Ja, jag har iaf kommit så långt som andra gardiner i köket ;) plus ljusstake där och en liten tomte. sovrummet har fått upp en ängel i fönstret, men mer än så har jag inte gjort. inte i tv-rummet heller (A)



det gick bra att ta sprutan. det gjorde inte det MINSTA ont :O jag kände att hon gjorde nåt och när jag frågade om jag skulle hjälpa till att hålla uppe tröjärmen sa hon att hon redan var klar :D tänk om alla situationer med sprutor och nålar var såhär alltid, då hade jag inte haft nåt att vara rädd för :D

2009-11-28 @ 10:36:02
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0