Tankar och känslor.

Tänk att det finns tankar som kan göra ont i hjärtat att tänka på. Tankar som man inte ens vill tänka på men ändå gör man det. När man får jobbiga tankar, tänker man inte bara på de jobbiga tankar utan man får uppleva jobbiga känslor som man inte vet vad man ska göra. Tankar som kan ge dig olika känslor, beror på vad för tankar man har. Tankar som får dig att gråta. Tankar som får dig att vara arg. Tankar som får dig att känna värdelös, Tankar som får dig att vara rädd. Tankar som får dig att vara orolig.

Det är vad jag hatar. Jag hatar att det finns tankar som får mig att gråta. Jag hatar att det finns tankar som får mig att vara arg. Jag hatar att det finns tankar som får mig att känna värdelös. Jag hatar att det finns tankar som får mig att vara orolig men framför allt hata r jag att det finns tankar som får mig att vara rädd för jag vill inte vara rädd längre. Man får vara rädd, det vet jag men ska jag uppleva rädslan varje dag?

Det är vad som hände med mig på eftermiddag idag. Mailet som jag hade fått, som jag behövde få svar på min fråga. Det mailet gav mig en tanke som fick mig att gråta. När jag grät, var jag rädd inom mig vilket jag fortfarande är. Inom mig är jag rädd, och lär nog vara det i några dagar. Tanken som jag fick, som jag fortfarande har, som jag vill så gärna att det ska försvinna men det kommer inte göra det förrän på måndag. Och det jobbiga tanke som jag tänker på, är samma tanke som jag hade för 1 ½ år sedan då jag fick veta om en sak som jag inte alls var glad över. Den dagen var jag nog arg inom mig men mest var jag ledsen och rädd. Det är så jag upplever nu, att jag är ledsen och rädd fast jag borde inte vara ledsen eller rädd för jag försöker att tänka att det jobbiga tanke är inte sant. Det dumma tanken försöker bara lura mig. Jag försöker knuffa bort tanken som är stark men det går inte. Jag får väl intala mig själv att dumma tanken inte stämmer tills på måndag eller så får jag hitta på andra saker som ska få mig att tänka mindre på dumma tanken.

Jag är inte psykisk sjuk utan jag är en människa som har dumma och jobbiga tankar ;)


Kommentarer
Postat av: TinA

jag hoppas inte att det är något allvarligt som har med dig fysiskt att göra.. det vill jag inte. :(

<3

2009-11-06 @ 22:11:40
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Sara

Det låter som du behöver släppa den där tanken tills på måndag iaf. Hör av dig om du vill träffas, ska bara vara hemma å plugga/sova i helgen.



Försök att låta tanken komma, men sen låta den försvinna, låter svårt.. det är det.

Försök att den jobbiga tanken kommer (för den kommer så småningom även om man inte vill), sen så låter du den försvinna. Fastna inte i den!



Du är inte psysik sjuk, det behöver du inte ens skriva det vet jag. och alla andra.

Det handlar om problem/tankar som behöver bearbetas. Hoppas det går bra att jobba i helgen.



KRam

2009-11-07 @ 17:43:23
URL: http://irlandskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0