Friskis och Svettis.

Det var inte roligt att vakna tidigt imorse för jag ville fortsätta att sova och sen så sov jag inte bra i natt. Vaknade klockan 04.45 för jag skulle iväg och jobba. Man jobbade från klockan 06.00-11.00 så det var inte många timmar men bättre det än ingenting. Det kom inga varor idag men det fanns en del varor från igår, så det var bra att ta de varorna från igår.
En sak som jag tänkte på tidigare som jag tycker är konstig. Det konstiga är när man ska jobba, vill man inte vakna utan då vill man sova. När man är ledig, då vaknar man tidigt. Hur konstig är inte det?
Det är så för mig för det borde vara tvärtom.

Efter jobbet cyklade jag hem och bytte om till träningskläder, och cyklade till Friskis och Svettis. Där tränade jag 1 timme och 15 minuter. Det gick bra att träna för man var svettig, och det är ju meningen att man ska svettas när man tränar. Kom på att jag har tränat tre dagar i sträck för jag har tränat sedan i söndags, så imorgon får jag ta en paus. Så får jag träna på torsdag för på fredag, lördag och söndag jobbar jag så jag har inte tid att träna. Kanske jag kan träna en liten stund på söndag kväll men får se om jag blir trött.
Det blev ett träningskort på tre månader istället för sex månader som jag hade tänkt på att satsa i början men det blev inte så. Därför att jag cyklar ganska mycket och det händer att jag tar promenader men jag lär nog inte ta långa promenader som jag brukar när snön kommer för det blir ju kallt. Det kanske kommer att hända att jag tar långa promenader men inte lika ofta. När våren kommer, kommer jag ta långa promenader.
Annars gick det bra att träna idag :) Men vilken kondition jag har, att jag har börjat fundera på om jag inte ska boka en tid på vårdcentralen för att kolla upp andningen som gör att jag har svårt att andas.
Jag måste träna upp min kondition och det gör jag när jag springer på löpbandet som jag kommer att satsa mycket på men det är ju inte säkert att det kommer hjälpa min kondition tanken på att jag har ansträgningsastma vad läkaren har sagt. Som jag känner att jag behöver medicinen för att orka för jag blir lätt slut i bena för det är bena som gör att det blir besvärligt med andningen.

Imorgon har jag bokat en tid hos frisören för jag behöver klippa lite mina toppar men jag får avboka tiden. Det får jag göra när jag kommer till jobbet för jag ska jobba imorgon även om jag inte hade arbetstid. Personalchefen sms mig sent ikväll och frågade mig om jag ville jobba imorgon. Satt och funderade på hur jag skulle göra. Situationen gav mig smärtan. Sms tillbaka till personalchefen och sa att jag kunde jobba imorgon. Lika bra att jag jobbar imorgon, än på måndag även om jag inte ska jobba för man vet aldrig med mitt jobb. På måndag har man andra planer :)

Och det går inte beskriva hur mycket jag saknar mina fina sysslingar Lejla och Eldar. Det gör ont i hjärtat att inte få träffa de oftare, och det gör också ont i hjärtat att inte få träffa en del av mina släktingar som man inte eller träffar oftare. Bara en gång om året.


Min familj är kärlek!
Och mina två fina fina änglar kommer alltid finnas i mitt hjärta!


Kommentarer
Postat av: Sara

Det är samma här, vill oxå sova på när det väl gäller jobb. Men om jag inte jobbar.. ja då vaknar jag hur lätt som helst;P Nån knasig mekanism i hjärnan:S

Duktig du är som tränar på=) ska köpa kort snart, måste vänta på csn å mecenat-korten.. vill ju helst inte betala fullpris när ja e student;P

Allt bra med dig? Messa om det e nåt, fast ikväll ska jag jobba.. första jobbdagen på Hjällbo.

Wish me luck;) Kram

2009-11-18 @ 08:56:12
URL: http://irlandskan.blogg.se/
Postat av: Ronja

Det är precis samma för mig, när jag ska upp tidigt så vill man bara sova mer :P det är väl så för många. men gud så tidigt du gick upp :P kul att du kommit igång med träningen :) glöm absolut inte att stretcha bara ;) du vet hur det blev sist, haha! <3

2009-11-18 @ 18:37:17
Postat av: TinA

'visk visk' dom gör en ny säsong, jag träffade tanterna för att femman filmar dom igen ;)

2009-11-20 @ 11:06:46
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0