Redan torsdag.

Det är redan torsdag. Halva veckan har gått, och jag har inte gjort mycket speciellt.
I måndags förmiddag hade jag ett möte med personalchefen och den nya vikarien som ska jobba i ett år på jobbet. Mötet gick bra. Vi pratade om mig för att den nya vikarien ska få veta lite om mig. Vi pratade om hur länge jag har jobbat, att jag brukar sitta i kassan, vara jour, plocka upp varor och så vidare. Och jag var inte beredd på att höra personalchefens kommentarer om mig, hur duktig jag är. Sen så tog jag upp om två viktiga saker som vikarien behövde få veta. Ena var min hörselskada. Det behövde hon få veta tanken på att jag inte svarar i telefoner. Sen fick hon också veta om den andra saken för det behövde hon få veta. Det håller jag för mig själv. Annars gick mötet bra.
I tisdags jobbade jag. Det gick bra även om det var ganska lugnt på jobbet. Nästa gång jag jobbar är på tisdag och då ska jag plocka upp varor :) Det blir skoj. Och det blir inte många arbetstimmar då för jag slutar klockan elva då fast man vet aldrig. Sen så jobbar jag nästa vecka på fredag, lördag och söndag.

Idag har jag hunnit tvätta, städa och diska. På eftermiddag har jag en tid på vårdcentralen. Skulle ha varit där förra veckan torsdag men då avbokade jag tiden för jag var sjuk. Jag var förkyld och hade ont i halsen. Så jag fick en ny tid idag.

Annars händer det inget speciellt. Det händer inte så mycket i mitt liv. Jag funderar på att börja träna på Friskis och Svettis. Snarare, jag har bestämt mig att börja träna där för jag behöver träna upp min kondition. Ska träna där i sex månader då när vintern är här. Inte vill jag ta långa promenader när det är kallt på vintern. När det är vår, sommar och höst då tar jag gärna långa promenader. Sen så kan jag behöva träna lite för att rensa bort mina tankar och känslor. Jag tänker satsa på gym.

Jag försöker glömma den lilla stunden från i måndags men det går inte riktigt bra. Vill bara glömma tankarna. Vill bara glömma känslorna. Jag trodde att den långa promenaden som jag tog igår, skulle hjälpa mig att rensa bort mina tankar men det gick inte så bra så jag lär nog tänka på det här på ett bra tag. Och dumma tanken som jag hade i fredags, stämmer inte. Det har jag fått reda på genom att fråga personen. Även om jag visste att tanken inte stämde, gjorde tanken mig rädd. Jag blir irriterad på mig själv att jag inte kan sluta tänka på den lilla stunden.


Kommentarer
Postat av: TinA

Dumma lilla stunden. :( Jag vet att det är svårt att sluta tänka på saker. jag hoppas du lyckas med att lägga den på hatthyllan då och då så du kan koncentrera dig på annat istället.



Gym kan vara bra, både för kropp och själ. Sägs det iaf ;) Du är förnuftig du. Kram!

2009-11-12 @ 13:05:01
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Ronja

Ibland kan man inte sluta tänka på vissa saker. Men hoppas du kan låta bli att tänka på det där ibland, så det inte blir alltför jobbigt. Vet precis hur det är.



kramar <3

2009-11-18 @ 18:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0